۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین عفو بین الملل; بارسلونا تکلیفش را در مورد همکاری با قطر روشن کند
کد خبر: ۲۲۰۱۱۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

عفو بین الملل; بارسلونا تکلیفش را در مورد همکاری با قطر روشن کند

سازمان جهانی عفو بین الملل با انتشار بیانیه‌ای اقدام بارسلونا در سفر به قطر و بازی با قهرمان عربستان را توهین به بازماندگان و خانواده کشته‌شدگان نپالی و پاکستانی توصیف کرد.

عفو بین الملل; بارسلونا تکلیفش را در مورد همکاری با قطر روشن کند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، در بیانیه عفو بین الملل آمده است: بارسلونا باید تکلیف خود را با ماجرای حقوق بشر روشن کند، وقتی کاری می‌کند که بزرگترین غول تجاری قطر در کار خود پیشرفت کند، یعنی همراه و همکار کشور قطر است و نمی‌تواند ادعا کند که از مرگ صدها کارگر نپالی و پاکستانی و هندی بی خبر است.

در این اعلامیه آمده: همانقدر که فرمول یک دستش در کار ظلم علیه هزاران بحرینی است و حق ندارد سکوت کند و چیزی نگوید، باشگاه بارسلونا هم باید بداند که اگر با پرواز قطر هم‌دست باشد یعنی شریک جنایان قطری‌ها است.

در ادامه این اعلامیه رسمی جهانی آمده است: استثمار به وضوح در این منطقه رویت می‌شود، کارفرمایان قطری عملا به برده داری روی آورده‌اند و خوب بلدند بازرسان جهانی فیفا را فریب بدهند اما دیده بان حقوق بشر را نمی‌توانند فریب بدهند. البته اخیرا قانون کار در این کشور تا حدودی اصلاح شده اما باشگاه بزرگی مثل بارسلونا باید بداند که با چه کشوری همکاری دارد؟ 65 میلیون یورو ارزش قبول حمایت مالی قطر را دارد؟ آیا هزینه این همه کشتار و ظلم تنها 65 میلیون یورو بوده است؟

عفو بین الملل همچنین به مقامات فیفا نیز هشدار داده که بیش از این گزارش خلاف واقع درباره قطر منتشر نکنند و بدانند که بازرسان و دیده بان حقوق بشر گزارش‌های ضد و نقیض فیفا را هم به مدارک پرونده قطری‌ها ضمیمه خواهد کرد.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان