۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۵ هزار راس دام علیه تب برفکی واکسینه شدند
کد خبر: ۲۱۹۸۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۲ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی قزوین:

۱۵ هزار راس دام علیه تب برفکی واکسینه شدند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با با مایه کوبی ۱۵ هزار و ۶۰۰ راس دام علیه تب برفکی این بیماری در قزوین تحت پوشش قرار گرفت.

۱۵ هزار راس دام علیه تب برفکی واکسینه شدند

عیسی غیاث یزدی، رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین در گفت‌‍وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با پوشش ۹۵ درصدی تب برفکی  در قزوین پس از یک ماه کار فشرده اکیپ های مایه کوبی بخش خصوصی، ۱۵ هزار و ۶۰۰ راس گاو را علیه بیماری تب برفکی واکسینه کردند.

وی گفت: همزمان با گزارش مواردی از بروز بیماری تب برفکی در برخی از نقاط کشور و احتمال افزایش حدت این بیماری، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با همکاری بخش خصوصی اقدام به مایه کوبی دام های سنگین صنعتی و روستایی کرده که در این بین بیش از ۹۵ درصد از دام موجود در دامداری های صنعتی این شهرستان تحت پوشش واکسن تب برفکی قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های نشخوارکنندگان است و در زمینه اقتصادی دامداری ها بسیار حائز اهمیت است که با توان شیوع بسیار بالا، می تواند موجب بروز خسارات جبران ناپذیری در دامداری‌ها شود.
یزدی در پایان یادآور شد: با توجه اهمیت این بیماری ۱۵ هزارو ۶۰۰ راس گاو علیه تب برفکیدر شهرستان قزوین واکسینه شدند و بر این اساس ۹۵ درصد دامهای سنگین واحدهای صنعتی در شهرستان قزوین علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان