۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مهاجرت معنی‌دار نخبگان پرستاری و پزشکی از کشور
کد خبر: ۲۱۹۵۲۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مهاجرت معنی‌دار نخبگان پرستاری و پزشکی از کشور

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت توسعه آموزش و مهاجرت معنی‌دار نخبگان پرستاری پزشکی، پیشرفت جهانی ایران در حوزه سلامت را به عنوان مهمترین شاخص توسعه انسانی خبر داد.

مهاجرت معنی‌دار نخبگان پرستاری و پزشکی از کشور
مهاجرت معنی‌دار نخبگان پرستاری و پزشکی از کشور
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در نشست عالی رتبه مشورتی در زمینه آموزش 2030 در ایران با اشاره به ضرورت ورود تکنولوژی های جدید برای تحقق و توسعه آموزش کشور گفت: باید بگوییم که در این زمینه به طرز معناداری صادر کننده پزشک و پرستار نه به عنوان فرار مغزها بلکه در قالب مهاجرت نخبگان هستیم که حتی از نظر عدالت جنسیتی نیز تعداد بانوان بیش از 50 درصد و در مواردی با احتساب نقاط مثبت و منفی در برخی رشته های تخصصی علوم پزشکی، این آمار به بیش از 60 درصد نیز می رسد. 

وی با اظهار خرسندی از موفقیت جهانی کشورمان برای رشد 69 درصدی شاخص توسعه انسانی در حوزه سلامت تاکید کرد: در 32 سال اخیر منتهی به 2012، این شاخص 67 درصد رشد داشته و این به معنی 1.6% رشد سالیانه است. 

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: در طول 32 سال مذکور، شاخص توسعه انسانی در حوزه سلامت سایر کشورهای عضو ایندکس مجموعا تنها 73 درصد رشد داشته و همین آمار در سایر کشورهای جهان در مجموع شاهد رشد 69 درصدی بوده است. 

وی همچنین با اشاره موفقیت ایران در کسب رتبه دوم جهانی از نظر کاهش محدودیت های توسعه انسانی تصریح کرد: البته این رتبه هم به هیچ عنوان جمهوری اسلامی ایران را راضی نکرده و باید برای رسیدن به جایگاه نخست جهانی در افق 2404 تلاش کنیم. بنابراین سلامت مهمترین عامل در حوزه شاخص های توسعه انسانی است. 

در حال تکمیل/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان