۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۲۸۰میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پروژه‌های ریلی و جاده‎ای استان قزوین است
کد خبر: ۲۱۹۰۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۸ ساعت: ۷:۵۷ ↗ لینک کوتاه

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی:

۲۸۰میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پروژه‌های ریلی و جاده‎ای استان قزوین است

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکاران مشغول در پروژه‌های ریلی و جاده‌ای استان قزوین ۲۸۰ میلیارد تومان مطالبات دارند برای تکمیل این پروژه‌ها ضرورت دارد منابع نقدی بیشتری به این طرح ها اختصاص یابد.

۲۸۰میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پروژه‌های ریلی و جاده‎ای استان قزوین است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی شب گذشته(چهارشنبه) در جلسه ی شورای برنامه ریزی و توسعه ی استان که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین از جهت جغرافیایی با قرار گرفتن در شاهراه عبوری بسیاری از شهرها از موقعیت ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل برخوردار است.

وی عنوان کرد: در 7 ماه نخست سال 95 حدود 4 میلیون 400 هزار تن بار فقط از طریق جاده ‌ها از مبدا قزوین به سراسر کشور ترانزیت شده که این آمار به جز بار عبوری سایر استان‌ها از جاده‌ها و راهای استان قزوین است.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: همچنین در 7 ماهه نخست سال 95 حدود 1 میلیون 500 هزار نفر مسافر از مبدا قزوین به سایر نقاط کشور جا به جا شده اند.

امینی با بیان اینکه در 6 ماهه اول سال 95 حدود 700 هزار نفر مسافر از شبکه حمل و نقل ریلی استفاده کرده اند، بیان کرد: هم اکنون در استان قزوین 14 طرح  ریلی و جاده ای شامل آزاد راه، بزرگراه و راه آهن در حال اجرا است.

وی در ادامه تشریح کرد: مجموع این 14 طرح نزدیک به 2500 کیلومتر است که حدود 934 کیلومتر از آن در در دست اجرا بوده و از این مقدار با توجه به اعتبارات موجود بالغ بر 394 کیلومتر اجرایی شده است. معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی افزود: از 394 کیلومتر اجر شده 80 کیلومتر ریلی و 314 کیلومتر آن انواع بزرگراه و راه اصلی می باشد.

وی در ادامه اعلام کرد: نزدیک به 11 کیلومتر بزرگراه جدید در دستور کار قرار دارد و 176 کیلومتر هم از جاده های موجود  در حال  بهسازی و 4 خطه کردن است.

این مسئول با بیان اینکه برای تامین هزینه پروژه های انجام شده و طرح‌های در دست اقدام اعتباری بالغ بر 3000 میلیارد تومان نیاز است، تاکید کرد: پروژه های در دست اقدام استان قزوین از جمله بوئین زهرا به سمت سه راهی رحیم آباد ، رحیم آباد به شامی شاپ، نهاوند به ضیاءآباد و همچنین نیکویه به آبترش و در شمال قزوین راه‌های منتهی به کلاچای و تنکابن، از جمله پروژه هایی هستند که نیاز به تقویت اعتباری دارند.

امینی عنوان کرد: پیمانکاران مشغول در این پروژه‌ها 280 میلیارد تومان مطالبات دارند برای تکمیل این پروژه‌ها ضرورت دارد منابع نقدی بیشتری به این طرح ها اختصاص یابد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم از مجموعه 314 کیلومتر با تمام تلاش و برخورداری از منابع اسناد خزانه اسلامی و منابع نقدی بتوانیم  در سال آینده 30 تا40 کیلومتر را به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/1404

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان