۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ذخیره اطلاعات ژنتیکی «خبرنگاران» در پزشکی قانونی/ جان باختن بیش از ۱۰ هزار ایرانی در تصادفات سال ۹۵
کد خبر: ۲۱۸۷۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ذخیره اطلاعات ژنتیکی «خبرنگاران» در پزشکی قانونی/ جان باختن بیش از ۱۰ هزار ایرانی در تصادفات سال ۹۵

ذخیره اطلاعات ژنتیکی «خبرنگاران» در پزشکی قانونی/ جان باختن بیش از ۱۰ هزار ایرانی در تصادفات سال ۹۵

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به مرگ بیش از 10 هزار ایرانی در تصادفات رانندگی در 7 ماهه اول امسال گفت: فایل ژنی مشاغل آسیب پذیر مانند خبرنگاری در بانک ژنتیک پزشکی قانونی ذخیره می شود.



به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی در نشست خبری که در ارتباط با موضوع پایان یافتن مراحل تعیین هویت جانباختگان حوادث انفجار حله عراق و تصادف ریلی قطار سمنان در سازمان پزسکی قانونی برگزار شد، گفت: قرار است که بانک ژنتیک پزشکی قانونی را توسعه دهیم و اطلاعات آن را کامل کنیم تا در زمان بروز حوادث بتوان با سرعت بیشتری نمونه‌های اجساد را شناسایی کرد.

وی بیان کرد: اکنون ذخیره فایل ژنی مجرمان را در کشور آغاز کرده و در گام‌های بعدی فایل ژنی کارکنان مشاغل آسیب‌پذیر مانند خلبانان، رانندگان و خبرنگاران در این بانک ذخیره می شود. 

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار داشت: در 7 ماهه نخست سال جاری نیز 10 هزار و 257 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار با مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 10 هزار و 542 نفر بود 2.7 درصد کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: 7 هزار و 982 نفر از کشته شدگان تصادفات مرد و 2 هزار و 275 نفر زن بوده‌اند که در این مدت 6 هزار و 645 نفر در مسیرهای برون شهری و 2 هزار و 816 نفر در محورهای درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

شجاعی تصریح کرد: در 7 ماهه امسال و براساس آمارهای موجود، استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران بیشترین و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی کمترین آمار تلفات رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: در این مدت 209 هزار و 656 نفر در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 149 هزار و 861 نفر مرد و 59 هزار و 795 نفر زن بوده‌اند که به طور کلی می‌توان گفت آمار مصدومان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 7.4 درصدی داشته‌ است.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان