۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین از میزبانی ایران راضی هستم/ فکر نمی‌کنم غیبت ورزشکار هندی به خاطر حجاب بوده باشد
کد خبر: ۲۱۸۶۵۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

از میزبانی ایران راضی هستم/ فکر نمی‌کنم غیبت ورزشکار هندی به خاطر حجاب بوده باشد

رئیس کمیته استیناف کنفدراسیون تیراندازی آسیا از میزبانی ایران ابراز رضایت کرد.

از میزبانی ایران راضی هستم/ فکر نمی‌کنم غیبت ورزشکار هندی به خاطر حجاب بوده باشد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، فدراسیون تیراندازی ایران برای دومین بار میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را برعهده گرفته است که این رقابت‌ها از دوشنبه 15 آذرماه در مجموعه ورزشی آزادی آغاز شده است.

کیم ایل هوآن رئیس کمیته استیناف کنفدراسیون تیراندازی آسیا از کره جنوبی برای چهارمین بار به ایران سفر کرده است.

وی در گفت‌وگو با صبح قزوین درباره میزبانی کشورمان در این رقابت‌ها اظهار داشت: من در ابتدا از ایران برای این میزبانی تشکر می‌کنم، فکر می‌کنم که سازماندهی فدراسیون ایران و برنامه‌ریزی آنها در حمل‌ونقل، محل اقامت و امکانات خیلی خوب بوده و من از این میزبانی راضی هستم.

وی در پاسخ به این سوال که سطح مسابقات را چطور می‌بینید، گفت: در این مسابقات بهترین ورزشکاران آسیا حضور دارند، همان‌طور که می‌دانید آسیایی‌ها در جهان در سطح بالایی قرار دارند و در المپیک هم موفق شدند مدال‌های زیادی را کسب کنند. ایرانی‌ها هم برای کسب مدال تلاش زیادی می‌کنند و فکر می‌کنم که آنها به‌خوبی به پروسه رقابت آشنا هستند.

رئیس کمیته استیناف کنفدراسیون تیراندازی آسیا در پاسخ به سوال دیگر صبح قزوین مبنی بر اینکه آیا از تیراندازان ایرانی شناختی دارید یا خیر، خاطرنشان کرد: من به اسم آنها را نمی‌شناسم، اما از روی چهره آنها را می‌شناسم. الهه احمدی نیز یکی از ورزشکارانی است که من از او شناخت دارم.

ایل هوآن در ادامه صحبت‌هایش درباره اینکه یکی از ورزشکاران هندی در گفت‌وگویی مدعی شده بود به خاطر حجاب در مسابقات تیراندازی شرکت نمی‌کند، تصریح کرد: من چیزی در این باره نشنیده‌ام، اما فکر نمی‌کنم دلیل او به خاطر حجاب بوده باشد، زمانی که ما میزبانی را به کشورهای مختلف می‌دهیم، به قوانین آن کشور احترام می‌گذاریم و از قوانین شناخت داریم. شاید این ورزشکار هندی به خاطر مشکلات شخصی نتوانسته در مسابقات شرکت کند.

به گزارش صبح قزوین ، رئیس کمیته استیناف پیش از این نیز سه بار به ایران سفر کرده است. وی در سال 1974 برای بازی‌های آسیایی که به میزبانی تهران برگزار شده بود، به کشورمان سفر کرد. وی همچنین نماینده کنفدراسیون تیراندازی آسیا در بازی‌های کشورهای اسلامی در سال 2009 بود. ایل‌هوآن همچنین در سال 2013 برای مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا به ایران سفر کرده بود. وی در جریان سفرهایش از شهر قزوین هم بازدید کرد و این شهر را تاریخی دانست.

در نخستین روز از مسابقات تیراندازی سلاح‌های بادی، کاروان ورزشی ایران در بخش انفرادی یک مدال طلا توسط امیرسیاوش ذوالفقاریان در رده سنی نوجوانان کسب کرد.

انتهای پیام/

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان