۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین خبرنگاران از قلم و بیان خود در راستای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند
کد خبر: ۲۱۸۶۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۵ ساعت: ۱۴:۱۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین :

خبرنگاران از قلم و بیان خود در راستای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به لزوم استفاده از ابزار رسانه برای ترویج ارزش‌ها و کارهای خیر گفت: خبرنگاران از قلم و بیان خود در راستای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند تا باقیات صالحاتی برای آنها باشد.

خبرنگاران از قلم و بیان خود در راستای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در همایش وقف و رسانه استان که ظهر امروز در سالن سینما بهمن قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش اصحاب رسانه با مجموعه اوقاف، اقدامات مناسبی در راستای اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ خداپسندانه وقف انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت رسانه در آگاهی بخشی جامعه افزود: کار خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و زدودن جهل از مردم به انواع مختلفی همچون ارسال خبر و تهیه اخبار تولیدی، کار بسیار مقدسی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر در دین مبین اسلام موضوع علم آموزی مورد تاکید قرار گرفته تا بدین وسیله آحاد جامعه از ظلمت به سوی نور هدایت شوند یکی از راه‌های این هدف در عصر کنونی، فعالیت‌های رسانه‌ای و دیگری بحث تعلیم و تربیت و برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

ضرورت ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیاز جامعه
وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها انجام می‌شود، عنوان کرد: در عصر کنونی برای بیان مباحث مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، رسانه مهم‌ترین ابزار است به طوری که هرکس به شکل بهتری از رسانه استفاده کند به موفقیت‌های بیشتری نیز می‌رسد.

عادل ادامه داد: امروزه غول‌های رسانه‌ای دنیا که در خدمت ابر قدرت‌ها هستند و همچنین مافیایی که در عرصه‌های اقتصادی فعالیت دارند با تبلیغات رسانه‌ای اهداف خود را دنبال می‌کنند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که از ظرفیت رسانه برای هدایت و جهت دهی افکار عمومی جامعه استفاده می‌شود چرا نباید برای ترویج ارزش‌ها و کارهای خیر و مقدس استفاده کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی از پتانسیل رسانه برای ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد: امروزه بخش عمده‌ای از وقت انسان‌ها مفید یا غیر مفید در فضای مجازی صرف می‌شود بنابراین باید با تبدیل این تهدید به یک فرصت، از آن برای ترویج افکار و اعتقادات دینی و اسلامی و تحقق اهداف نظام و انقلاب استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش روحانیت در ترویج وقف گفت: بیشتر وقف نامه‌ها توسط علما یا با هدایت علما نوشته شده که این امر نشان دهنده رابطه مستقیم بین وقف با حوزه‌های علمیه است.

عادل بیان کرد: در گذشته که روزنامه، سایت‌های خبری و صدا و سیما نبود، رسانه منحصربه‌فرد در اطلاع رسانی، منابر و تریبون‌ها بودند.

وی با اشاره به ضروزت ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیاز جامعه گفت: باید از پتانسیل مردم در این راستا استفاده کرد به طوری که وقفی جدید برای پشتیبانی از دانشجویان نخبه داریم چرا که لازم است با دوری از حرف‌های شعاری اقدام جدی جهت جلوگیری از فرار مغزها انجام دهیم.

وی در پایان گفت: خبرنگاران از قلم و بیان خود در راستای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند تا باقیات صالحاتی برای آنها باشد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان