۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین باید به شیوع جهل، فحشا، خرافه و دروغ تن دهیم
کد خبر: ۲۱۸۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۵ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

عضو اعتماد ملی در مراسم یکطرفه ۱۶ آذر در قزوین:

باید به شیوع جهل، فحشا، خرافه و دروغ تن دهیم

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: عرصه دانشگاه پس از انقلاب به جای اینکه جولانگاه فکر و نظر باشد به رینگ مشت و لگد تبدیل شد.

باید به شیوع جهل، فحشا، خرافه و دروغ تن دهیم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، همایشی تحت عنوان بزرگداشت روز دانشجو و بررسی جنبش‌های دانشجویی و دولت‌ها از سوی جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان قزوین عصر روز گذشته(یکشنبه) در آمفی تئاتر کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد.

محمد صادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به عنوان سخنران این همایش حضور یافتن، البته فاطمه راکعی دبیر انجمن زنان مسلمان نواندیش نیز جزء سخنرانان بود که در برنامه حضور نیافت.

آیت‌الله تاکندی، محمد علیخانی و جمعی دیگر از اصلاح طلبان استان در این برنامه که با تاخیر یک ساعته شروع شد، حضور داشتند.

مسئولان اجرایی و ناظران برنامه شال‌های سبز بر گردن داشتند که البته رنگ غالب پوشش دیگر عوامل برنامه از جمله مجری بود.

پس از خوش آمدگویی مجری و قرائت قرآن کریم، زهرا عبدالهی به عنوان نماینده زنان مسلمان نواندیش استان به خواندن پیامی از سوی این انجمن پرداخت و کلیپی از وقایع انتخاباتی سال ۸۸ در دانشگاه‌ها و حمایت عده‌ای از دانشجویان از میرحسین موسوی به نمایش گذاشته شد.

دانشجویان قبل از انقلاب هویت داشتند!
محمد صادق جوادی حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اولین سخنرانی بود که پشت تریبون قرار گرفت و در سخنرانی ۲۵ دقیقه‌ای خود اظهار کرد: دانشگاه‌های ما به خاطر افراط و تفریط‌ها پس از انقلاب اسلامی دچار رفتارهای ناهمگون شده که این پاره‎ای از تشنج‌های ناخواسته را به دانشگاه تحمیل کرد.

وی افزود: عده‌ای کم خرد سیاسی و دست نشانده افکار ناساخته و ناپرداخته بیرون از دانشگاه، عرصه دانشگاه را به جای اینکه جولانگاه فکر و نظر باشد به رینگ مشت و لگد و به جای تضارب آراء به تضارب مشت به یکدیگر تبدیل کردند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اذعان داشت: دانشجویان قبل از انقلاب دارای هویت بودند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دانشجویان مبتکر و پیرو خط امام را در مقاطعی به چماقی علیه ارزش‌ها تبدیل کردند و عده‌ای هم به بن بست رسیدند.

جوادی حصار افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چارچوب‌هایی را برای جامعه بستند که قابل خراب شدن نیست و باید به شیوع جهل و خرافه، فحشا و رونق دروغ تن دهیم.

وی عنوان کرد: امانتی که از دانشجویان شهید و شهدای جنگ تحمیلی به دوش کشیدیم را باید به اهل آن برسانیم اما امروز کسانی امانتدار این ارزش‌ها هستند که شرافت خود را از جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اند می‌گیرند و “الدر و بلدرمی” که می‌کنند تنها به خاطر جایگاهشان است وگرنه اگر به کف خیابان گذاشته شوند حتی آن‌ها را سوار تاکسی هم نمی‌کنند.

در این قسمت از برنامه کلیپی از سخنان محمد خاتمی درباره نظرات وی در مورد جایگاه ریاست جمهوری پخش شد و پس از آن تعدادی از دختران جوان که از مسئولان اجرایی همایش بودند شعار” خاتمی زنده باد روحانی پاینده باد” سر دادند.

یاس و سرخوردگی فضای دانشگاه‌های امروز به دولت احمدی‌نژاد برمی‌گردد
حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت به عنوان آخرین سخنران به جایگاه دعوت شد و اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی جریان‌های مذهبی محافظه کار و نیروهای تندرو رویکرد آمرانه و کنترلی را در فضای دانشگاه دارند.

وی افزود: شعار استقلال و آزادی پس پیروزی انقلاب نادیده گرفته شد و دانشگاه‌ها دارای قیم خارج از دانشگاه شدند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت فضای دانشگاه‌های کنونی را فاقد شور و نشاط دانست و گفت: بخش عمده این فضا به برخوردهای تندی که در دوران دولت احمدی‌نژاد بر دانشگاه‌ها اعمال شد، برمی گردد.

نقاشی ادامه داد: وقایع سال ۸۸ موجب حاکم شدن ترس و واهمه بر دانشجویان و والدین آن‌ها برای وارد شدن آن‌ها در فضاهای سیاسی دانشجویی شد.

وی با بیان اینکه درگیری با فضاهای مجازی و سطح پایین مطالعه از عوامل کم تحرکی جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌هاست، گفت: اساتید دانشگاه هم به دلیل فشارها سیاسی و کمیته‌های انضباطی و ترس از دست دادن موقعیت شغلی و اجتماعی خود وارد فعالیت‌های سیاسی نمی‌شوند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت بیان کرد: یاس و سرخوردگی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که در دوران احمدی‌نژاد به اوج خود رسید و تبعیض آشکاری در میان فعالین سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب به وجود آمده است و بیشترین بودجه‌های بیت‌المال در اختیار تشکل‌های اصولگرا گذاشته می‌شود.

وی در پایان افزود: دانشگاه نیاز به حمایت از فعالیت حامیان دولت دارد و همانند فضای متفاوتی که در مجلس یازدهم ایجاد شد در فضای دانشگاه‌ها هم باید ایجاد شود.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان