۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین قانون‌مداري در رأس كار دستگاه قضايي است
کد خبر: ۲۱۷۵۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۹ ساعت: ۱۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

قانون‌مداري در رأس كار دستگاه قضايي است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اساس كار اجراي عدالت، اجراي قانون است از اين رو قانونمداري در رأس كار دستگاه قضائي قرار دارد.

قانون‌مداري در رأس كار دستگاه قضايي است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جمال انصاری، رئیس کل دادگستری استان قزوین پیش از ظهر امروز در جلسه این اداره با تبریك روز مجلس به نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، اظهار کرد: مجلس شوراى اسلامى، مهم است؛ مجلس شوراى اسلامى، به اعتبارى، حسّاس‌ترین و مؤثّرترین نهاد قانونى کشور است.

وي ادامه داد: اهمیت و جایگاه مجلس شورای اسلامی و نقش حضور مردم در عرصه انتخابات بر کسی پوشیده نیست؛ هر چه از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌گذرد، مردم انقلابی و متعهد ایران اسلامی به اهمیت حضور و نقش تعیین کننده خود در همه عرصه‌های انقلاب آگاه‌تر می‌شوند و راز دوام بقاء انقلاب خود را بهتر در می‌یابند.

مجلس مرکز آراء و اراده مردم است
 
رئيس كل دادگستري استان قزوين اضافه كرد: آنچه ما در نظام جمهوری اسلامی ایران به آن سرافرازیم، وجود مجلس با اقتدار، مشروع، مقبول و کارآمد است چراكه مجلس عصاره و خانه ملت است؛ مجلس مرکز آرای مردم و اراده مردم است.

وي افزود: مجلس مظهر حکومت مردمی(مردم سالاری دینی) و اداره‌کننده حقیقی کشور است و جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند و نیز مظهر خواسته‌های مردم در زمینه سیاست‌های گوناگون چه داخلی و چه خارجی است.

انصاري اظهار کرد: مجلس، امید و معتمد مردم و پشتیبان دولت است، مجلس راهگشای کارهای اساسی برای مسئولان نظام و کارگزاران کشور است، در زمان‌های بعد از مشروطیت، در کشور ما حرف‌هایی مثل مجلس، قانون و انتخابات زیاد زده می‌شد ولی میان حقیقت و آنچه که اتفاق می‌افتاد و واقعیت امر فاصله زیادی وجود داشت.

وي تصريح كرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهترین مرجع و جایگاه آگاهی یافتن از مشکلات و مطالبات مردم برای رئیس‌جمهور و اعضای دولت هستند، ارائه نقطه نظرها مردم به مسئولان توسط نمایندگان مجلس و انتقال واقعیت‌ها در چارچوب ایفای وظایف نمایندگان است.

رئيس كل دادگستري استان قزوين گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، یار و یاور دولت در خدمت به کشور باشد که با برگزاری جلسات و نتایج و دستاوردهای حاصل از آن برای کشور و ملت با اهمیت و مثبت ارزیابی کرد.

انصاري تصريح كرد: از آنجا كه مجلس در رأس امور است اگر نماینده‏اى به مجلس برود که از مسائل کشور درک لازم را نداشته باشد؛ فاقد هوشمندى، آگاهى، سواد و معرفت لازم باشد، نمي‌تواند وظيفه و تكليف خود را در برابر مردم و نظام اسلامي اداء كند.

اجراي قانون در تحكيم قانون و ارتقاء جايگاه دستگاه‌هاي مجري قانون تأثير بسزايي دارد
وي به سالروز تصويب قانون اساسی اشاره کرد و خاطرنشان كرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است که انعکاس خواست قلبی امت اسلامی است.

رئيس كل دادگستري استان قزوين توضيح داد: اجراي قانون در تحكيم قانون و ارتقاي جايگاه دستگاه‌هاي مجري قانون تأثير بسزايي دارد از اين رو بايد براي اجراي قانون بيش از پيش تلاش كنيم البته با جایگاه مطلوب در کشور فاصله زیادی داریم در بحث قانونگذاری در این حوزه باید کار ویژه‌ای صورت گیرد و قوانین متناسب با نیازهای فعلی کشور، به‌روز شوند.

وي ادامه داد: اساس كار دستگاه قضايي در برقراري عدالت، اجراي قانون است چراكه دستگاه قضا براساس مستندات و ضوابط قانوني قضاوت مي‌كند از اين رو قانونمداري در رأس كار دستگاه قضايي است.

انصاري يادآورشد: بايد تلاش عمومي در بخش‌هاي مختلف جامعه براي فرهنگ سازي و نهادينه سازي قانونمداري در جامعه فراگير شود و افراد مختلف در مشاغل متنوع و سنين متفاوت در اجراي قانون پيشتاز باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان