۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افزایش ۴۴ درصدی درآمد موقوفات در قزوین
کد خبر: ۲۱۷۳۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۷ ساعت: ۱۵:۵۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

افزایش ۴۴ درصدی درآمد موقوفات در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در حوزه مالی باتوجه به روزرسانی‌ که در حوزه اجارات انجام شد شاهد رشد ۴۴ درصدی درآمد موقوفات در سال جاری بودیم.

افزایش ۴۴ درصدی درآمد موقوفات در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) به منظور تشریح عملکرد سالانه و برنامه‌های دهه وقف در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد.

غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این نشست اظهار کرد: در آستانه هفته وقف برنامه‌های مختلفی پیش بینی شده است که متناسب با روزشمار تعیین شده اجرا و همچنین بسیاری از برنامه‌ها در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

همایش وقف و رسانه در قزوین برگزار می‌شود
وی افزود: امروز که نخستین روز از دهه وقف است با عنوان وقف و رسانه نامگذاری شده که برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان برای بهره‌مندی از رهنمودهای ایشان از جمله برنامه‌های اجرا شده می‌باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری همایش وقف و رسانه در هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: روز دوشنبه با عنوان وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، روز سه‌شنبه با عنوان روز وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، چهارشنبه روز وقف و بقاع مبارکه، پنج‌شنبه وقف و حوزه‌های علمیه نامگذاری شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: جمعه با عنوان روز وقف و محرومیت زدایی نامگذاری شده که حضور در نماز جمعه، ایراد سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و بازدید از مراکز خدمات رسان به محرومان از جمله برنامه‌های این روز است.

عادل تصریح کرد: شنبه با عنوان وقف و سلامت، یکشنبه وقف و خانواده، روز دوشنبه با عنوان وقف و اقتصاد مقاومتی و همچنین سه‌شنبه با عنوان وقف و علم و فناوری انتخاب شده است‌.

وی ادامه داد: برگزاری همایش تجلیل از واقفان، یاوران وقف و هیئت‌های امنا و متولیانی که خدمات شاخصی انجام داده‌اند و همچنین خدام امامزادگان از دیگر برنامه‌های دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به عملکرد حوزه عمرانی اداره اوقاف استان در سال جاری بیان کرد: مقاوم سازی 2200 مترمربع بقاع متبرکه در 5 بقعه استان و همچنین در حوزه تعمیر و نگهداری بقاع متبرکه به میزان 5700 مترمربع در 31 بقعه انجام شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع 12 میلیارد تومان در این پروژه‌ها هزینه شده که بخشی از این هزینه‌ها از طریق نذورات امامزادگان و بخشی دیگر از کمک‌های خیرین تامین شده است.

عادل با اشاره به احداث شبستان‌های جدید و توسعه بقاع متبرکه بیان کرد: در این زمینه در 5 بقعه متبرکه 3500 مترمربع فعالیت انجام شده است و همچنین در حوزه موقوفات نیز احداث درمانگاه خیریه در شهر بیدستان در دست اقدام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: درمانگاه خیریه بیدستان به مساحت 1358 مترمربع و در سه طبقه در حال احداث است که حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در ایام دهه فجر شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

افتتاح مجتمع اداری- تجاری موقوفه ابوترابی و تهرانچی در قزوین همزمان با هفته وقف
وی عنوان کرد: احداث سه واحد مسکونی در بیدستان از محل موقوفات از دیگر پروژه‌های انجام شده است و همچنین مجتمع 160 واحدی بیدستان نیز نزدیک 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

عادل تصریح کرد: پروژه احداث مجتمع تجاری شهر محمدیه در 7 طبقه و با متراژ 16 هزار مترمربع آغاز شده است و همچنین احداث مجتمع اداری و تجاری موقوفه ابوترابی و تهرانچی در قزوین به مساحت هزار مترمربع که در هفته وقف امسال به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: مجموع هزینه‌هایی که از محل موقوفات در این پروژه‌ها هزینه شده است 13 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده و همچنین 26 میلیارد تومان نیز از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده است.

وی در ادامه از شناسایی 20 موقوفه جدید در سطح استان خبر داد و گفت: این موقوفات دارای هیچ رد و نشانی نبودند که در نهایت شناسایی و به موقوفات استان اضافه شده‌اند.

عادل در پایان گفت: در حوزه مالی نیز باتوجه به روز رسانی‌ که در حوزه اجارات انجام شد شاهد رشد 44 درصدی درآمد موقوفات در سال جاری بودیم همچنین با اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف در سطح امامزادگان، بخش نذورات و عوائد امامزادگان، 10 درصد افزایش پیدا کرده است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان