۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین عده‌ای در استان مقابل محکمات قرآنی می‌ایستند/ رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرمستند جهنم را برای خود می‌خرند
کد خبر: ۲۱۷۲۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۶ ساعت: ۱۹:۲۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در قزوین:

عده‌ای در استان مقابل محکمات قرآنی می‌ایستند/ رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرمستند جهنم را برای خود می‌خرند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رسانه‌ها با انتشار مطالب غیرمستند جهنم را برای خود می‌خرند، بیان کرد: هرکس علیه من مطلبی بنویسد مشکلی ندارم اما چرا عده‌ای مقابل سخنانی که از محکمات قرآنی می‌گویم، می ایستند؟

عده‌ای در استان مقابل محکمات قرآنی می‌ایستند/ رسانه‌ها با انتشار اخبار غیرمستند جهنم را برای خود می‌خرند
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان امشب(شنبه) در سومین جلسه اخلاق رسانه با حضور اصحاب رسانه قزوین در دفتر امام جمعه، برگزاری جلسات اخلاق رسانه‌ای در استان را بسیار بااهمیت و ضروری دانست.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین اذعان کرد: خدا را باید شاکر باشیم حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین که هیچ رسانه‌ای قادر به انعکاس عظمت این راهپیمایی بزرگ نیست باشکوه برگزار شد و زیبایی‌ها و لطایف این راهپیمایی در کنار گسترده جمعیت قابل توجه است.

امام جمعه قزوین با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی اصحاب رسانه گفت: این جلسات شبیه یک محفل مصاحبه سیاسی اجتماعی است که انتقادات و پیشنهادات را دربرمی‌گیرد و در این جلسه نمی‌توان پاسخگوی همه این مباحث بود.

وی ادامه داد: امروز منظر دیگری که در حوزه اخلاق رسانه کاربرد دارد باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا این تذکرات پایه برخی از نقدهای بیان شده اصحاب رسانه خواهد شد.

عابدینی بیان کرد: در حوزه اخلاق رسانه یک تذکر این است که خدای متعال می‌خواهد که ما یک رب داشته باشیم، حضرت یوسف به هم زندانی‌های خود می‌گوید آیا انسان می‌تواند رب‌های گوناگون داشته باشد؟

وی اضافه کرد: قلم، فکر و هنر ما می‌تواند رب‌های گوناگون برای ما بسازند و این‌ها ارباب ما می‌شوند، حال ارباب گوناگون برای ما بهتر است یا فقط یک رب به نام خدای متعال داشته باشیم؟

نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد اگر از خدا غفلت کند بنده چندین نفر می‌شود که هرکدام از این ربها دارای تفکرات گوناگون هستند، حال این برده که دارای صاحبان مختلف است دارای چه عملکردی خواهد شد؟
وی ادامه داد: آیا کسی که دارای ارباب‌های دنیایی زیادی است با کسی که فقط یک رب دارد باهم یکسان هستند؟

این مسئول عنوان کرد: تبعیت از هوای نفس، جاذبه‌های دنیایی، نگاه به قدرتمندان و مقام و جایگاه؛ گاهی ارباب ما می‌شوند و ما خفت و بردگی و ذلت را برای خود می‌خریم و با حیثیت نظام و انقلاب بازی می‌کنیم و خون شهدا را زیر پا می‌گذاریم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: این امام همام می‌فرمایند:" دنیا فریب می‌دهد و زیان می‌رساند و ادامه دارد و از حرکت خود بازنمی‌ماند"، یعنی دنیا ما را فریب می‌دهد و اگر قدر لحظات را ندانیم، عمرمان می‌گذرد و قابل بازگشت نیست.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: از نظر اندیشه و فکر و عمل ما باید به کلام قرآنی ملتزم بوده و به این موضوع پایبند باشیم خدا در همه امور ما را کفایت می‌کند و باید در فضای رسانه‌ای فقط رضایت خدا را درنظر بگیریم.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای برای دوقطبی سازی جامعه ابراز کرد: در جامعه دینی دوقطبی نداریم و این نگاه قابل پذیرش نیست و در مقابل ایمان، کفر مطرح می‌شود و در جامعه اسلامی چون کفر وجود ندارد نقاق مطرح است.

عابدینی تصریح کرد: نفاق به حدی مفلوک است که به ظالمان عالم وابسته است و دارای استقلال نیست، قرآن می‌گوید مومنان شجره طیبه هستند و منافقان همچون چوب خشک هستند.

وی با بیان اینکه جامعه دینی ظرفیت قطب سازی ندارد، گفت: منافقان ارزش قطب بودن ندارند و وابسته به استکبار جهانی هستند از سوی دیگر چهره نفاق ماندگار نیست و با ادامه نفاق در جامعه دینی فتنه درست می‌شود زیرا کسی که به دنبال نفاق است خدعه و فتنه به پا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: تا قیامت کسی که غیرت حسینی دارد با کسی که عفونت یزیدی دارد توانایی کنار آمدن ندارد مگر اینکه منافق باشد، زیرا امام حسین(ع) فرمودند مثل منی با مثل یزید بیعت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: هرکس در هر حوزه‌ای که قرار دارد با پذیرفتن مسئولیتی اگر ظالمی ظلم کرد و به مظلومی ستم شد و قلم و بیان و حضور و اسلحه او سکوت کرد گناه کرده است و باید از کار خود کنار بکشد.

امام جمعه قزوین گفت: امام علی(ع) در خطبه متقین می فرمایند:" یکی از ویژگی‌های متقین این است که خالق با همه عظمت در وجودشان متجلی شده و بزرگی خدا در وجودشان حاکم شده است و هرچه غیرخدا در نگاهشان کوچک و ذلیل است."

وی عنوان کرد: اگر در رسانه خود جمله‌ای بنویسیم که به کسی آسیب برسد جهنم را برای خودمان خریده‌ایم، اگر کسی می‌تواند آتش جهنم را تحمل کند هرچیزی که می‌خواهد بنویسد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: ما بسیار احتیاج داریم که خدای یگانه را در زندگی خود ببینیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به انتقاداتی که به بیانات وی از تریبون نمازجمعه مطرح است، گفت: هرکس علیه من بنویسید مشکلی ندارم و برای هدایتش دعا می‌کنم، فقط خواهش من این است که علت این تخریب‌ها را بگویند زیرا من کلام قرآن و روایات و محکمات قرآن را می‌گویم نه متشبهاتش را؛ بنابراین نباید عده‌ای در مقابل بیانات قرآن بایستند.

وی ادامه داد: اگر هرکس نسبت به کلام خودم انتقادی دارد، بگویند و من پذیرای انتقادات هستم.

عابدینی در پایان با بیان اینکه اگر ایمانی عمل کنیم مشکلات حل می‌شود، بیان کرد: عمران و آبادانی از طریق ارتباط با مسجد با عبادت و بندگی درست می‌شود و رسانه‌ای که می‌خواهد در مسیر درست حرکت کند باید در راستای رضایت الهی قدم بردارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان