۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سرمایه اولیه، با فروش ماشينم تامین شد/ با کمک بسیج سازندگی برای ۸ نفر شغل ایجاد کردم
کد خبر: ۲۱۷۰۳۹ نویسنده: مصطفی گودرزوند چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱ ساعت: ۸:۴۹ ↗ لینک کوتاه

كارآفرين قزويني:

سرمایه اولیه، با فروش ماشينم تامین شد/ با کمک بسیج سازندگی برای ۸ نفر شغل ایجاد کردم

کارآفرین قزوینی بیان کرد: برای شروع این کار نیاز به سرمایه اولیه داشتم و برای تامین این سرمایه، ماشین زیرپایم را فروختم و با همکاری یکی از بستگان و با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی استان قزوین کار را شروع کردیم.

 سرمایه اولیه، با فروش ماشينم تامین شد/ با کمک بسیج سازندگی برای ۸ نفر شغل ایجاد کردم
مصطفی گودرزوند چگینی کارآفرین 26 ساله موفق در حوزه فرآوری كه امروز جزو كارآفرينان موفق از او ياد مي‌شود در گفت‌وگو با خیرنگار اجتماعی صبح قزوین ، از سختي‌ها و شيريني‌هاي كار خود مي‌گويد.

گودرزوند چگینی درباره نحوه ورود به این عرصه اظهار کرد: از کودکی در باغ زیتون پدرم با این محصول آشنا بودم و از آن زمان به تغییر در نحوه فروش این محصول فکر می‌کردم تا اینکه با مطالعه یکی از اخبار سازمان بسیج سازندگی در عرصه فرآوری زیتون جرقه شروع یک اتفاق مهم در ذهنم کلید خورد.

وی در ادامه افزود: قبل از شروع کار بسته بندی، محصولات باغ خود را که با زحمت فراوان خانواده به دست می آوردیم با قیمت و سود کم روانه بازار می‌کردیم و سود اصلی به واسطه‌ها می‌رسید از این رو تصمیم گرفتم تا تغییری در این روند دهم.

این کارآفرین قزوینی بیان کرد: با مطالعه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی و علاقه خود به موضوع کارآفرینی تصمیم گرفتم تا محصولات خود را با بسته بندی مناسب روانه بازار کنم.

وی اذعان کرد: برای شروع این کار نیاز به سرمایه اولیه داشتم و برای تامین این سرمایه، ماشین زیرپایم را فروختم و با همکاری یکی از بستگان و با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی استان قزوین کار را شروع کردیم.

گودرزوند چگینی با اشاره به اینکه در ابتدای کار به علت بی تجربگی بارها تا مرز ورشکستگی رفتیم، اذعان کرد: با توجه به سختی کار اما ناامید نشدیم و با ایمان به رحمت و لطف خداوند و همچنین استفاده از تجربه دیگران توانستیم این پیچ‌های تاریک را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه به نحوه فروش محصولات خود در کشور اشاره کرد و گفت: برای اینکه در بازار رقابتی بتوانیم محصولات خود را راحت و با سود بیشتر به فروش برسانیم تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی انجام دادیم و توانستیم در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، شیراز و شهرکرد بازار فروش پیدا کنیم و با سفر به این استان‌ها سفارشات خوبی بگیریم و مشتریانی ثابت از این استان‌ها پیدا کنیم.

این کارآفرین اضافه کرد: با راه اندازی این کارگاه توانسته ایم برای 8 نفر شغل به طور مستقیم ایجاد کنیم.

وی که دانشجوی رشته حقوق است، گفت: با توجه به موضوع اشتغال در کشور و استخدام محدود در کشور به این فکر افتادم تا خودم ایجاد شغل کنم.

گودرزوند چگینی در ادامه عنوان کرد: سود دهی محصولات زیتون دوره ای اسست و بسته به میزان بسته بندی محصولات، کیفیت، قیمت محصولات خریداری شده و میزان فروش بستگی دارد؛ اما می‌توان گفت به طور میانگین با سرمایه ای بالغ بر 100میلیون نومان می‌توان سالانه به سودی میانگین 50 میلیون تومان دست پیدا کرد.

وی در پایان از سازمان بسیج سازندگی به پاس همراهی و کمک‌های انجام گرفته تشکر کرد و گفت: امیدواریم این کمک‌ها در راه اندازی کارگاهی تمام صنعتی هم ادامه داشته باشد تا بتوانیم محصولات خود را به تمام کشور ارسال کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان