۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کتابداران برگزیده استان قزوین تجلیل شدند
کد خبر: ۲۱۶۸۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۵ ساعت: ۱۲:۳۷ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

کتابداران برگزیده استان قزوین تجلیل شدند

مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برگزیده استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

کتابداران برگزیده استان قزوین تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیین تکریم از مقام کتابداران و مرجان فرهنگ کتابخوانی استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: سه عنصر مهم برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کتاب، کتابدار و کتابخانه است.

وی با اشاره به ارزش کتاب به عنوان مهمترین عنصر فرهنگی افزود: دین، تاریخ و فرهنگ کشور انس و الفتی دیرینه با کتاب دارد به طوریکه مهمترین اصل و عنصر فرهنگی در جامعه اسلامی شناخته می‌شود و بیانگر سختی‌ها و آسودگی‌ها بوده و راهگشای بسیاری از جهل‌ها و نادانی‌هاست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: نباید به کتاب فقط به عنوان یک ابزار نگاه کنیم زیرا دوستی است که تجربه‌های گرانقدری در اختیار همگان قرار می‌دهد و اگر جزء اولویت‌های زندگی مردم باشد در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها تاثیر سازنده‌ای خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کتابداران در کتابخانه‌ها نقش محوری مهمی ایفا می‌کنند چراکه از فعالان عرصه فرهنگی هستند که علاوه بر دانش و تخصص دارای مهارت‌های ویژه‌ای در برقراری ارتباط و تعامل با مخاطبان جهت ارائه خدمات مطلوب به آنها هستند.

اسماعیلی اضافه کرد: کتاب‌ها با دستان پرمهر کتابداران به دست کتابخوانان می‌رسد و همچنین نقش تاثیرگذاری در تشویق و ترغیب اقشار مختلف جامعه به امر کتاب و کتابخوانی دارند بنابراین نقش آنها را به عنوان مدیریت دانشی نمی‌توان نادیده گرفت.

وی از کتابخانه‌ها به عنوان مراکز فعال فرهنگی یاد کرد و گفت: یکی دیگر از ارکان مهم در زمینه اشاعه فرهنگ مطالعه، کتابخانه‌ها هستند که مهد پرورش نخبگان، عالمان و شخصیت‌های برجسته محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: کتابداران بازوان توانمند مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی هستند که در راستای خدمات رسانی به همه اقشار جامعه تلاش می‌کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: با توجه به گسترش علوم و فناوری شاهد تغییرات فراوانی در زندگی هستیم بنابراین لازم است تا در شرایط کنونی متناسب با رشد تکنولوژی، کتابخانه‌های دیجیتالی و الکترونیکی در کنار کتابخانه‌های عمومی ایجاد شوند.

وی بیان کرد: امسال کتابخانه روستایی کلج به عنوان کتابخانه نمونه کشوری انتخاب شد و همچنین آقای مهدی امینی و مریم حاجی زاده از استان قزوین به عنوان کتابخوانان برتر کشوری معرفی شدند که این درخشش مایه افتخار استان قزوین است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان گفت: امیدوارم با انجام اقدامات موثر شاهد کسب موفقیت‌های بیشتر و افزایش رشد سرانه مطالعه در استان باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از کتابداران و کتابخوانان نمونه استانی و کشوری با حضور مسئولان تجلیل شد.
انتهای پیام/ ۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان