۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پوسیدگی دندان از شایع‌ترین اختلال در بین دانش‌آموزان است
کد خبر: ۲۱۶۸۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۲۴ ساعت: ۱۵:۴۴ ↗ لینک کوتاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

پوسیدگی دندان از شایع‌ترین اختلال در بین دانش‌آموزان است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پوسیدگی دندان از شایع‌ترین اختلال در بین دانش‌آموزان است به طوریکه سال گذشته در بین نوآموزان ۶۸ درصد، پایه پنجم ۴۴ درصد و پایه نهم ۲۸ درصد گزارش شد.

پوسیدگی دندان از شایع‌ترین اختلال در بین دانش‌آموزان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سعید اسکویی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار مطلوبی بین حوزه سلامت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی قزوین وجود دارد که باید از این فرصت برای ارائه خدمات بهتر و ارتقاء سطح سلامت دانش‌آموزان استفاده کرد.

وی افزود: در بحث آموزش سلامت 8550 جلسه آموزشی برای دانش‌آموزان استان طی سال گذشته با محوریت موضوع تغذیه، پدیکلوز، بهداشت فردی، بیماری‌های غیرواگیر برگزار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: در راستای توانمندسازی همکاران همایش دو روزه با موضوعاتی نظیر تغذیه دوران بلوغ و بهداشت دهان و دندان برگزار شد.

وی تصریح کرد: آموزش و مشاوره بلوغ برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه یکی دیگر از برنامه‌ها بود که 3252 دانش‌آموز در این طرح آموزش دیدند و در کنار آن مشاوره تخصصی جسمی و روانی برای 514 دانش‌آموزی که نیاز داشتند، انجام شد.

اسکویی عنوان کرد: در مورد سفیران سلامت بیش از 6 هزار جلد کتاب ویژه دانش‌آموزان دختر متوسطه اول تهیه و توزیع شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه گفت: به منظور استفاده از شیوه‌های جدید برای آموزش مباحث بهداشت و سلامت با یک گروه نمایشی قراردادی منعقد شد که اولویت این برنامه برای مدارس ابتدایی حاشیه شهر بود البته سایر مدارس نیز استقبال خوبی کردند به طوریکه 180 اجرا در مدارس صورت گرفت.

وی با اشاره به غربالگری دانش‌آموزان اضافه کرد: سال گذشته نوآموزان بدو ورود به مدرسه، پایه پنجم و نهم مورد معاینه قرار گرفتند که در مجموع 86 درصد جامعه هدف معاینه شدند.

اسکویی عنوان کرد: پوسیدگی دندان از شایع‌ترین اختلال در بین دانش‌آموزان است به طوریکه سال گذشته در بین نوآموزان 68 درصد، پایه پنجم 44 درصد و پایه نهم 28 درصد گزارش شد. 

وی در ادامه بیان کرد: 114947 دانش‌آموز ابتدایی استان مورد معاینه دهان و دندان قرار گرفتند همچنین وارنیش فلوراید برای حدود 92 هزار دانش‌آموز استان انجام شد که هزینه هر وارنیش فلوراید حدود 5 هزار تومان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: طرح مکمل یاری با آهن و ویتامین دی نیز برای 84 هزار دانش‌آموز استان انجام شد که طی آن 680 هزار قرص آهن و 760 هزار قرص ویتامین دی توزیع شد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه و درمان پدیکلوز(شپش سر) گفت: سال گذشته 50 هزار پمفلت آموزشی تکثیر و 17 هزار شامپوی پرمترین نیز جهت درمان این مشکل در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان