۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان جهان را دارد
کد خبر: ۲۱۶۷۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۸ ساعت: ۱۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده پدافند هوایی ارتش:

جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان جهان را دارد

فرمانده پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان جهان است، گفت: امروز نیروهای مسلح ایران اسلامی از لحاظ تکنیکی بسیار قوی و جزء ۶ کشورمطرح دنیا محسوب می شود.

جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان جهان را دارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده پدافند هوایی ارتش در نخستین فراخوان آثار ادبیات و فرهنگ ایثار و مقاومت که بعداز ظهر امروز در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شور و نشاط دانشجوها باید همانند تیری به دل و چشم دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: دانشجویان امروز ما در دانشگاه انقلاب اسلامی تربیت شده اند که با دانشگاه‌های دیگر متفاوت است؛ دانشجویان باید به سهم خود در مسیر پایداری این انقلاب نقش آفرینی کنند.

فرمانده پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه در حال حاضر با ۷۰۰ دانشجو فوق لیسانس و دکتری نخبه کار می‌کنیم، ابراز کرد: بسیاری از سیستم‌های نظامی را همین جوانان نخبه طراحی و ساخته‌اند.

اسماعیلی اضافه کرد: امروز بیش از آنکه از وزارتخانه و صنایع دفاعی کمک بگیریم جوانان نخبه را به کار گرفته‌ایم و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ستیز با فرهنگ اسلامی از اهداف آمریکا است، عنوان کرد: ۸سال جنگ تحمیلی عراق با کشورمان دو تفاوت عمده با سایر جنگ ها دنیا داشت.

این فرمانده ارشد اضافه کرد: تفاوت این جنگ با جنگ‌های دیگر در دنیا، ابتدا طولانی بودن آن و دیگری مقدس بودن دفاع نیروهای ایرانی بود زیرا پس از پیروزی به خاک کشور مقابل تجاوز نکرد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش افزود: ما در دفاع مقدس متعهد بودیم چراکه به هیچ یک از اماکن مذهبی، عمومی و مردم مظلوم تجاوز نکردیم و با اسرا رفتار مناسبی داشتیم اما بعثی‌ها کاملا برخلاف ما عمل کردند.

اسماعیلی در ادامه گفت: در قطعنامه ۵۹۸ ذره ای از خاک ایران از دست نرفت؛ این دستاورد حاصل مشارکت و رشادت های عموم مردم بود.

وی با بیان اینکه ریشه فرماندهان جوان انقلابی و مقتدر در ایران اسلامی هیچگاه خشک شدنی نیست، تصریح کرد: ما توانستیم جنگ تحمیلی را با پشتیبانی خداوند، مردم و امام خمینی(ره) با موفقیت پشت سر بگذاریم و این شناسنامه پرافتخار ملت ایران است که نباید فراموش شود.

فرمانده پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: امروز ماهیت تهدیدات و تجاوز دشمن به کشورها پیچیده‌تر شده و باید هر لحظه آماده دفاع بود؛ قرارگاه پدافند هوایی به عنوان ستاد تخصصی در دفاع هوایی تشکیل شد که همه نیروهای مسلح از جمله بسیج، ناجا، سپاه و ارتش در آن حضور دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین آسمان جهان است، گفت: همه این تمهیدات نظامی و امنیتی، برای حفظ آرامش و تضمین آینده جوانان که سرمایه‌های جمهوری اسلامی هستند انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: نیروهای مسلح ایران از نظر معنوی از دشمن قوی‌تر هستند زیرا اگر بخواهد به کشور، دین و مردم ما حمله کند او را از پا درخواهیم آورد و امروز می‌بینیم که آن‌ها در دید همه مردم جهان منفور هستند.

فرمانده پدافند هوایی ارتش در پایان تاکید کرد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تکنیکی بسیار قوی و جزء ۶ کشور دنیا است و هیچ نیازی به بیگانگان ندارند اما به یاد داریم در گذشته دانشگاه‌های ما مملو از اساتید خارجی یا خارجی زده بود.
انتهای پیام/7003

منبع: شاخص

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان