۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مگر حرف امام و رهبر جامعه چه اهمیتی دارد؟!
کد خبر: ۲۱۶۶۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۵ ساعت: ۱۶:۲۸ ↗ لینک کوتاه

وحید یامین پور نوشت:

مگر حرف امام و رهبر جامعه چه اهمیتی دارد؟!

اینکه رهبر و امام جامعه نسبت به موضوعی حساس باشند و آنرا مهم یا غیر مهم بدانند آیا باید ملاک تعظیم و تصغیر دیگران هم باشد؟

مگر حرف امام و رهبر جامعه چه اهمیتی دارد؟!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دکتر وحید یامین پور در واکنش به سخنان امروز حجت الاسلام روحانی نوشت: اینکه رهبر و امام جامعه نسبت به موضوعی حساس باشند و آنرا مهم یا غیر مهم بدانند آیا باید ملاک تعظیم و تصغیر دیگران هم باشد؟

بیانی از امیرمومنان علیه السلام در خطبه ی 160 نهج البلاغه است که عدم توجه به تعظیم و تصغیر خدا و رسول را اعلام جنگ و شقاق با او دانسته است.

«و لو لم يکن فينا الا حبُّنا ما ابغض الله و رسوله و تعظيمنا ما صغّر الله و رسوله لکفی به شقاقاً لله و محادَّه عن امر الله»

«...اگر ما چیزی را که خدا و رسولش دوست ندارند، دوست بداریم، یا چیزی را که خدا و رسولش کوچک شمرده اند، تعظیم کنیم؛ همین کافی است برای این که با خدا مخالفت ورزیده و اعلان جنگ با امر خدای متعال کرده باشیم.»

به تعبیری دوست داشتن و نداشتن و بغض و حب و تعظیم و تصغیر امام جامعه ملاک دینداری است؛ و فراموش نکنیم بنابر فتوای امام راحل(ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول الله صلوات الله علیه و آله است.

رهبر معظم انقلاب مکرراً از جمله در 12 تیر ۹۵ فرموده اند: «بنده روی مساله فتنه حساسم»؛ اینکه برخی نمایندگان نه تنها حساس نباشند بلکه این حساسیت را به سخره بگیرند، صرفاً یک اختلاف سلیقه نیست که بنابر تعبیر امیرمومنان علیه السلام نوعی اعلان جنگ است.

در مورد تعابیر پرکنایه ای که رییس جمهور عامدانه در مقابل رهبر معظم انقلاب بکار می برند خودتان قضاوت کنید. 



انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان