۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مجلس به ۳ مردودی اعتماد کرد!
کد خبر: ۲۱۶۵۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۲ ساعت: ۷:۳۲ ↗ لینک کوتاه

فراموش شدن فتنه در پارلمان

مجلس به ۳ مردودی اعتماد کرد!

مجلس در حالی به سه وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش رای اعتماد داد که هر سه نفر پیشتر از مجلس نهم رای عدم اعتماد گرفته بودند.

مجلس به ۳ مردودی اعتماد کرد!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،مجلس در حالی به سه وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، ارشاد و ورزش رای اعتماد داد که هر سه نفر پیشتر از مجلس نهم رای عدم اعتماد گرفته بودند.
حسن روحانی، سیدرضا صالحی امیری، مسعود سلطانی فر و فخرالدین احمدی دانش ‏آشتیانی را برای تصدی وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش، به ‏مجلس معرفی کرده بود که هر سه سابقه "نه" شنیدن از مجلس سابق را دارند.

در جلسه امروز، صالحی امیری با 180 رأی موافق، 89 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 275 آرای مأخوذه راهی وزارت ارشاد شد. دانش آشتیانی با 157 رأی موافق، 111 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 274 آرای مأخوذه، به کلید وزارت ورزش دست یافت و سلطانی فر هم با 193 رأی موافق، 72 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 274 آرای ماخوذه به ساختمان سئول رسید.


صالحی امیری در مهرماه 92 به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش، ۱۰۷ رأی موافق و ۱۴۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی به دست آورد. پیش از او، سلطانی فر، با ۱۱۷ رای موافق، ۱۴۸ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع از راهیابی به همین وزارتخانه منع شده بود و بالاخره دانش آشتیانی هم در آبان ماه 93 به دلیل انتسابش به فتنه، با ۷۰ رأی موافق، ۱۷۱ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع راهی به وزارت علوم پیدا نکرده بود.

نکته قابل تامل اینکه موضعگیری ها و نقش افراد در فتنه 88 در مورد دانش آشتیانی عامل اصلی عدم اعتماد مجلس نهم به او بود و در مورد سلطانی فر و صالحی امیری نیز همین موضوع تا حد زیادی دخیل بوده است.




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان