۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین پرداخت ۱۰هزارو۳۴۰ میلیاردتومان تا به امروز برای رونق تولید/ استان قزوین تسهیلات خود را برای رونق بخش نساجی اختصاص دهد
کد خبر: ۲۱۶۴۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۱۱ ساعت: ۷:۳۳ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر صنعت در قزوین مطرح کرد

پرداخت ۱۰هزارو۳۴۰ میلیاردتومان تا به امروز برای رونق تولید/ استان قزوین تسهیلات خود را برای رونق بخش نساجی اختصاص دهد

قائم مقام وزیر صنعت در قزوین عنوان کرد: پیشنهاد من به استان قزوین این است که تسهیلات رونق خود را به واحدهای نساجی و صنعتی اختصاص دهند که بازار فروش آنها نسبت به بقیه واحدهای تولیدی دیگر بهتر است.

 پرداخت ۱۰هزارو۳۴۰ میلیاردتومان تا به امروز برای رونق تولید/ استان قزوین تسهیلات خود را برای رونق بخش نساجی اختصاص دهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، کارگروه بررسی وضعیت اشتغال و حوزه تولید در استان قزوین با حضور رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت و اعضای کمیسیون صنایع مجلس عصر روز گذشته(دوشنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

رحمانی قائم مقام وزیر صنعت در این کارگروه اظهار کرد: در سال جاری ذیل برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود پیگیری 7 طرح کشوری را آغاز کردیم.

وی به معرفی 7 طرح کشوری در حوزه رونق تولید پرداخت و گفت: تعیین تکلیف 7500 واحد مشکل دار و ارائه راهکارهای مناسب برای رونق آنها، ایجاد توازن در زنجیره مورد نیاز صنعت فولاد و مس کشور، ارتقای رقابت پذیری واحدهای کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات، مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت تجاری، تکمیل و راه اندازی 36 طرح کشوری، توسعه صادرات و خدمات غیرنفتی به میزان 10 میلیون دلار در سال 95 و تکمیل طرحهای صنعتی با پیشرفت فیزیکی 60 درصد است که امسال در سال جاری 5400 واحد را سرمایه گذاری کرده‌ایم.
این مسئول ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار تراز کشور مثبت شد یعنی واردات کمتر از صادرات شد، یعنی در سال گذشته میزان صادراتی که رکورد آن زده شد 50 میلیون دلار بود که 10 میلیارد آن مربوط به میعانات نفتی و 40 میلیارد آن به حوزه خدماتی است.

وی ابراز کرد: برای طرح رونق تولید واحدهای کوچک و متوسط به دلیل آسیب پذیربودن در دورانی که تحریم‌ها و تورم شدت پیدا کرده بود، دچار آسیب شدند که این واحدهای در اولویت حمایت ما قرار دارند.

هدف ما ایجاد 90 هزار شغل در سراسر کشور است
رحمانی با بیان اینکه هدف ما احیای 7500 واحد تولیدی در کشور است، عنوان کرد: در بحث راه اندازی واحدهای مشکل دار هدف فقط واحدهایی است که مشکل سرمایه در گردش دارند نه رفع مشکلات مدیریتی و معضلات تکنولوژی.

وی اضافه کرد: پیشنهاد من به استان قزوین این است که تسهیلات رونق خود را به واحدهای نساجی و صنعتی اختصاص دهند که بازار فروش آنها نسبت به بقیه واحدهای تولیدی دیگر بهتر است.

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی از سوی بانک‌ها ابراز کرد: ما بانک‌ها را از لحاظ بررسی و توجیه طرح‌ها تا به امروز تحت فشار قرار ندادیم بلکه بانک‌ها بررسی می‌کنند و صلاحیت هرکدام از واحدها را تائید نکردند آن را رد می‌کنند.

وی یادآور شد: هدف ما ایجاد رونق با راه اندازی واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی زیاد است، ما انتظار داریم استان‌ها باید پیگیر داشته باشند تا میزان پرداخت تسهیلات بانکی به واحدها افزایش یابد.

این مسئول عنوان کرد: هم اکنون 14 هزار و 714 واحد از تسهیلات بهین یاب برای راه اندازی واحدهای تولیدی استفاده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از بانک‌ها کشور نیز پیشقدم شده‌اند و 35 هزار واحد را برای پرداخت تسهیلات به ما معرفی کردند که از این میزان 7800 مورد از این واحدها با اهداف مدنظر ما برای رونق تولید همخوانی داشت که مورد قبول قرار گرفت.

رحمانی ادامه داد: 10هزار و 340 میلیارد تومان تا به امروز برای رونق واحدهای تولیدی پرداخت شده است و هدف دولت در سال جاری بهره برداری از 5400 واحد بالای 60 درصد است که 95 درصد این موضوع اجرایی شده است و با راه اندازی این واحدها در کل کشور برای که 90 هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

وی در پایان گفت: از 5400 واحد کشوری 236 پروژه برای استان قزوین است که با اعتباری بیش از 2 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان