۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد
کد خبر: ۲۱۶۳۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۸ ساعت: ۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

بازار نفت وطلا؛

بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد

نامشخص بودن برنامه اوپک برای کاهش تولید نفت، باعث سقوط بهای طلای سیاه شد.

بهای نفت کاهش یافت/ طلا گران شد
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، به دنبال نگرانی ها در خصوص اینکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ممکن است برنامه خود را برای کاهش تولید طلای سیاه عملی نکند و حتی با وجود کاهش فعالیت های حفاری آمریکا برای نخستین بار از ماه ژوئن (حدود 4 ماه پیش)، بهای نفت روز جمعه به زیر 50 دلار در هر بشکه سقوط کرد. بهای نفت در آخر هفته به پایین ترین سطح در 6 هفته گذشته رسید.

شرکت نفت و گاز آمریکایی "بیکر هیوز" اعلام کرد در هفته جاری تعداد سکوهای حفاری آمریکا 2 مورد کاهش یافته است. این درحالیست که "جیمز ویلیامز،" اقتصاددان حوزه انرژی در مؤسسه "دبلیو تی آر جی" گفت: توجه بازار به ناسازگاری های به وجود آمده در سازمان کشورهای صادرکننده نفت معطوف شده است.

بهای نفت خام برنت با 76 سنت کاهش (معادل 1.5 درصد) به 49 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 1.02 دلار کاهش (معادل 2 درصد) به 48 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید.

خبرگزاری رویترز همچنین در مطلبی به بهای طلا اشاره کرد. پس از آنکه اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) اعلام کرد موضوع ایمیل های "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا را بیش از گذشته مورد بررسی قرار می دهد، بهای طلا به بالاترین سطح در 4 هفته گذشته رسید. 
با وجود اینکه فقط 11 روز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و درحالی که کلینتون همچنان پیشتاز نظرسنجی هاست، انتشار این اخبار جنجال زیادی به پا کرد. 

بهای هر اونس طلای موسوم به "اسپات" با 0.8 درصد افزایش به 1278.38 دلار رسید. درواقع بهای طلا به بالاترین سطح از 4 اکتبر (13 مهر) رسید. بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با 0.6 درصد افزایش به 1276.80 دلار رسید.








انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان