۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره‌ای پدافند غیرعامل برگزار شد
کد خبر: ۲۱۶۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۶ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

در صداوسیمای مرکز قزوین؛

رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره‌ای پدافند غیرعامل برگزار شد

رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره ای پدافند غیرعامل در صداوسیمای مرکز قزوین برگزارشد.

رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره‌ای پدافند غیرعامل برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، رزمایش فیبر نوری و ارتباطات ماهواره ای پدافند غیرعامل عصر روز گذشته(چهارشنبه) در صداوسیمای مرکز قزوین به عنوان یکی از مراکز معین رسانه ملی برگزارشد.
در این رزمایش با تهدید فرضی به ماهواره های ایران و قطع تمامی ارتباطات ماهواره ای مستقر در تهران، بستری مناسب جهت ایجاد ارتباط از طریق فیبرهای نوری جهت پوشش شبکه‌های ملی و استانی در تمامی رسانه‌های استانی کشور از طریق مراکز معین همچون صدا وسیمای مرکز قزوین و سمنان میسر گردید.
در این رزمایش که با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور و دکتر علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد؛ ارتباط زنده تصویری از طریق ویدئو کنفرانس با صداوسیمای مرکز قزوین برقرار و سیگنال رسانی شبکه‌های سراسری به ماهواره از طریق بسترهای فنی مستقر در مرکز قزوین صورت پذیرفت. 
معصومی فر مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در حاشیه ارتباط زنده با این کنفرانس گفت: دانش، تخصص و توانمندی‌های همکاران معاونت فنی مرکز قزوین و همچنین بسترها و زیرساخت‌های این مرکز موجب شد تا صداوسیمای مرکز قزوین در رزمایش دفاع پدافند غیرعامل به عنوان معین رسانه ی ملی انتخاب شود.
وی افزود: در این رزمایش اگر به هر دلیل امکان سیگنال رسانی شبکه‌های سراسری از طریق جام جم مختل شود؛ صداوسیمای مرکز قزوین به این توانمندی و دانش رسیده است که این مهم انجام دهد.
معصومی فر اظهار داشت: در رزمایش پدافند غیر عامل صداوسیمای مراکز قزوین و سمنان به عنوان معین رسانه ملی انتخاب شدند که مرکز قزوین سیگنال رسانی و پشتیبانی شبکه های ملی و مرکز سمنان هم سیگنال رسانی و پشتیبانی شبکه های استانی را برعهده دارند.

در ادامه این مراسم سردار جلالي در رزمايش پدافند غيرعامل گفت: نقش سازمان صدا و سيما در برابر هجمه‌هاي تهديد از طرف دشمنان بسيار مهم است، اين رسانه در حوزه ارتباطات نقش كليدي را ايفا مي‌كند.
وی با تاكيد بر تغييرات فناوري ابراز کرد: با توجه به نغيبرات روزانه فناوري، بايد براي ايجاد پايداري سيگنال هاي رسانه اي ، تلاش بسيار كرد كه این امر مهمترين وظيفه سازمان‌هاي صدا و سيما و پدافند غيرعامل است.
همچنین دکتر علي عسگري رئیس رسانه ملی، در سخنانی گفت: سازمان صدا و سيما، جز سازمان‌هاي حياتي كشور به شمار مي آيد و به دليل اهميت بالای اين سازمان پایداری آن بايد در شرايط عادي و شرايط بحران ، تثبیت شده و مصون از تهديدات را داشته باشد.
وی خاطرنشان كرد: در كشور ما صلح و آرامش برقرار است، اما در حوزه رسانه اي جنگ رقابتي وجود دارد كه با دانش و تخصص فني همکاران خود درصدد مقابله با اين رقابت‌ها هستيم.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان