۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نمایندگان سوءاستفاده ۸ هزارمیلیارد تومانی صندوق فرهنگیان را پیگیری کنند
کد خبر: ۲۱۶۳۰۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۸/۴ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل استراتژیک کشور:

نمایندگان سوءاستفاده ۸ هزارمیلیارد تومانی صندوق فرهنگیان را پیگیری کنند

کارشناس مسائل استراتژیک با بیان اینکه مجلس باید ماجرای غارت بیت‌المال در صندوق فرهنگیان را در الویت قرار دهد گفت: استعفای وزرای کابینه یازدهم سياسي‌كاري و سياست‌بازي آشکار است.

نمایندگان سوءاستفاده ۸ هزارمیلیارد تومانی صندوق فرهنگیان را پیگیری کنند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک درباره استعفا برخی وزرا دولت یازدهم اظهار کرد: ۳ وزارتخانه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارتخانه‌هایی‌اند که با اقشار وسیع و مختلف مردم در ارتباط هستند.

وی با بیان اینکه هر ۳ وزارتخانه ظرفیت قابل توجهی برای بسترسازی در انتخابات آتی را دارند، افزود: ظاهرا دولت معتقد بوده که این ۳ وزارتخانه نتوانستند از این ظرفیت برای جذب آراء به نفع آقای روحانی در انتخابات بعدی استفاده کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: طرفداران دولت نگران این هستند که روحانی در دور بعدی انتخابات با اقبال خوبی روبه رو نشود و رای نیاورد؛ به نظر من دلیل عمده این ترمیم در کابینه دولت تدبیر و امید همین موضوع است.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: البته دلایل حاشیه‌ای دیگری هم وجود دارد، برای مثال گفته می‌شود یکی از مشکلات وزارت آموزش و پرورش این بوده که فقط به وظایف وزارتی خود عمل می‌کرده و نگاه تبلیغاتی نداشته اند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به سوء استفاده ۸ هزارمیلیارد تومانی صندوق فرهنگیان اضافه کرد: حدود ۲ میلیون فرهنگیان داریم که این ماجرا نارضایتی آن‌ها را در پی داشته و بحث استیضاح وزیر مطرح بود که می‌توانست موجب برجسته شدن مسئله در افکار عمومی شود.

وی استعفای وزرای کابینه یازدهم را سیاسی‌کاری و سیاست‌بازی آشکار دانست و ادامه داد: دولت در حقیقت با عزل وزیر آموزش و پرورش پیش از استیضاح از این بحث جلوگیری کرد؛ البته این سوء استفاده به قدری واضح است که جایی برای پنهان کردن نمی‌ماند و نمایندگان مجلس باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: در زمینه وزیر ارشاد اسلامی هم باید گفت که عملکرد وی مورد رضایت عمده مردم، مراجع تقلید و روحانیت نبود چراکه تلاش او برای برگزاری کنسرت در مشهد و قم موجب اعتراض حداکثری شد.

دستور ویژه رئیس جمهور به فرمانداری‌ها برای برگزاری کنسرت
قدیری ابیانه اذعان داشت: بنا به منابع موثق، دولت بودجه قابل توجهی را در اختیار فرمانداری‌ها قرار داده و از آن‌ها خواسته است حتما در شهر خود کنسرت برگزار کنند وگرنه حتی برکنار خواهند شد و این در حالی است که دولت در پرداخت بودجه برای امورات فرهنگی و دینی بسیار خساست به خرج می‌دهد.

سفیر سابق ایران در مکزیک در پایان عنوان کرد: وقتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که در مشهد کنسرت برگزار نمی‌کند و با استعفای مدیرکل ارشاد قم موافقت کرد موجب اعتراض آقای روحانی شد و به نظر می‌آید رییس جمهور از این عقب نشینی در مقابل علمای دین و مومنین ناراحت بوده و اصرار به برگزاری این نوع مراسمات داشته است.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان