۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مساجد و نمازهای جماعت قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی شوند
کد خبر: ۲۱۶۰۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۲۵ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

مساجد و نمازهای جماعت قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌ که مساجد و نمازهای جماعت قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی شوند، گفت: ما در جنگ فرهنگی و معنوی قرار داریم و این جنگ به مراتب خطرناک‌تر و کشنده‌تر از جنگ نظامی است.

 مساجد و نمازهای جماعت قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی شوند
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئول و جمعی از کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهار کرد: در حوزه‌ مساجد به خاطر غفلت طولانی‌ مدت تاریخی دردهای کهنه وجود دارد که با یک جلسه برطرف نمی‌شود.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: بسیاری از جلساتی که برگزار می‌شود، تشریفاتی است و کاربرد آن‌ها تنها یادآوری مسئولیت‌ها و وظایف است؛ هرچند برگزاری آن لازم و ضروری است اما نمی‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

وی با طرح این سؤال که کار مسجد را باید از کجا شروع کنیم؟، گفت: باید ببینیم کار مسجد باید با محوریت بنای مسجد، برنامه‌های فرهنگی، هیأت امنا، کانون‌های فرهنگی، پایگاه بسیج آغاز شود و یا باید راهکار دیگری را در پیش گرفت؛ اگر پاسخ این سؤال را دریابیم یقیناً راه موفقیت را پیدا خواهیم کرد.

با دغدغه‌های ایمانی و دینی، پای کار مساجد بیاییم
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که خداوند راه موفقیت در مسجد را به ما نشان داده است، یادآور شد: طبق آیه شریفه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ» خداوند به کسانی اجازه ورود به کار در مساجد را داده که دغدغه‌های ایمانی و دینی، آن‌ها را پای کار آورده باشد.

امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نباید با انگیزه‌های مادی و شغلی وارد کار در حوزه مساجد شویم، خاطرنشان کرد: امکان ندارد گروهی برای غیر از انگیزه‌های ایمانی و دینی در مساجد فعالیت کنند و کارشان اثرگذار شده و با پیشرفت همراه شود.

اصل عمران و آبادانی مسجد، نشاط معنوی و دینی است
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اصل عمران و آبادانی مسجد، نشاط معنوی و دینی است، و تحقق این هدف به ساختمان و یا بنای مسجد ارتباطی ندارد.

از فرصت بی‌بدیل مسجد غافل نشویم
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که مسجد فرصت بی‌بدیلی است که در عالم نظیرش وجود ندارد، تصریح کرد: آن کسی در حوزه دین توانسته اثرگذار باشد که تربیت شده مسجد باشد.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: متأسفانه از فرصت مساجد که بسیاری از فرصت‌ها نظیر بسیج، امام جماعت، هیأت امنا، ترکیب جمعیتی و کانون‌های مساجد را در دل خود جای داده، غافل هستیم و باید تلاش کنیم تا از این فرصت ترکیبی به شکل مطلوب بهره‌مند شویم.

مساجد و نماز جماعت‌ها به قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تبدیل شوند
وی با تأکید بر این‌که باید مساجد و نماز جماعت‌ها به قرارگاه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تبدیل شوند، افزود: ما در جنگ فرهنگی و معنوی قرار داریم و این جنگ به مراتب خطرناک‌تر و کشنده‌تر از جنگ نظامی است.

امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: امام جماعت‌ها به عنوان فرمانده این قرارگاه‌ها هستند و باید فرمانده این قرارگاه را به رسمیت بشناسیم تا در جنگ فرهنگی پیروز شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین توانایی کار جمعی را یکی از ضرورت‌های کار در مساجد عنوان کرد و افزود: ایمان قوی، تقوا و تسلیم در برابر خدا شرایط ورود به کار جمعی و موفقیت در آن است.

وی توجه به مدیریت عاشورایی در مسجد را یکی دیگر از اهداف این حوزه معرفی کرد.
حجت‌الاسلام علی رمضانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین هم در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌های انجام شده کانون فرهنگی مساجد ارائه کرد.
انتهای پیام/7003

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان