۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افزایش قیمت مرغ و گوشت عامل تخلف سودجویان شده است/ از پرورش ماهی در منطقه الموت حمایت می‌کنیم
کد خبر: ۲۱۵۸۸۳ نویسنده: سید بهمن نقیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۷ ساعت: ۹:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین:

افزایش قیمت مرغ و گوشت عامل تخلف سودجویان شده است/ از پرورش ماهی در منطقه الموت حمایت می‌کنیم

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از حمایت پرورش ماهی در الموت خبرداد و بیان کرد: پرورش ماهی در منطقه الموت با کیفیت بسیار خوبی در حال گسترش است و در پی برگزاری برنامه‌ای با عنوان ماهی بدون مالاشیت در این منطقه هستیم.

افزایش قیمت مرغ و گوشت عامل تخلف سودجویان شده است/ از پرورش ماهی در منطقه الموت حمایت می‌کنیم
سید بهمن نقیبی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به ذبح دام در ماه محرم اظهار کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین آمادگی برای ارائه دام بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورا را دارد و همچنین بر ذبح دام‌ها در استان نظارت کاملی را انجام خواهد داد.
وی با اشاره به نظارت دامپزشکی بر فراورده‌های دامی استان ابراز کرد: در استان قزوین 5 کشتارگاه طیور صنعتی و دامی وجود دارد که در 6 ماهه دوم سال 94، ۳ هزار و ۷۰۰ تن گوشت گوسفند و بز در این کشتارگاه‌ها تولید شده است که از این میزان 40 تن آن از در مراحل نظارتی و بازرسی دامپزشکی از چرخه مصرف حذف شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال نیز در استان 2 هزار و 800 تن تولید شده است که تقریبا ۲ میلیارد تومان گوشت قرمز از چرخه تولید حذف شده است.
نقیبی عنوان کرد: به دلیل سهل انگاری واحدهای عرضه فراورده‌های گوشتی، بسته بندی و تخلفات متاسفانه در۶ ماه دوم سال ۹۴ نزدیک به ۸۳ هزار و ۴۰۲ کیلو از فرآورده‌های گوشتی خام از سطح شهر جمع آوری و معدوم شده است.
وی در ادامه افزود: همچنین در ۶ ماه نخست سال جاری این آمار به ۱۰۰ و ۸۹۴ هزار کیلو در سطح شهر رسیده است.
این مسئول با بیان اینکه مردم نقش بسزایی برای کمک در این امر دارند، اظهار کرد: با افزایش آگاهی‌های مردم هر خریدار می‌تواند یک بازرس دامپزشکی استان باشد تا کمک شایانی در حذف و شناسایی گوشت قرمز فاسد در سطح شهر بکند.
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به نوسانات قیمت مرغ و گوشت منجمد اذعان کرد: متاسفانه افزایش قیمت مرغ، گوشت تازه و منجمد سبب شد تا عده‌ای از افراد سودجو مرغ‌های منجمد نزدیک به انقضا را با یخ زدایی به اسم مرغ تازه به فروش برسانند.

برگزاری برنامه‌ای با عنوان ماهی بدون مالاشیت در استان

وی با اشاره به برند ماهی الموت عنوان کرد: پرورش ماهی در منطقه الموت با کیفیت بسیار خوبی در حال گسترش است و در پی برگزاری برنامه‌ای با عنوان ماهی بدون مالاشیت در این منطقه هستیم.
نقیبی با اشاره به افزایش ظرفیت پرورش ماهی در استان اظهار کرد: عرضه ماهی در استان قزوین 3 هزار و 500 تن است که تلاش می‌شود با کنترل بیماری و حفظ مالاشیت‌ به عنوان برند، عرضه ماهی به 10 هزار تن برسد.
این مسئول از صادرات ۲۳۷ هزار و ۸۸۸ عدد قوطی کنسرو ماهی خبر داد و اعلام کرد: در ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۲ هزار و۲۴۶ تن تخم‌مرغ خوراکی، ۳۲۶ هزار قطعه جوجه یک روزه تخمگذار تحت نظارت این اداره‌ کل از قزوین به کشورهای همسایه صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در پایان یادآور شد: از مهرماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۶۹۰ آزمون میکروبی در طرح ملی پایش باقی مانده‌های دارویی در استان قزوین انجام شده است.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان