۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مسکو; مسئولان آمریکایی پشت تمام جنایات جنگی قرار دارند
کد خبر: ۲۱۵۸۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۷/۱۷ ساعت: ۹:۳۹ ↗ لینک کوتاه

در واکنش به اظهارات کری؛

مسکو; مسئولان آمریکایی پشت تمام جنایات جنگی قرار دارند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه آمریکا، که روسیه و سوریه را به ارتکاب جنایات جنگی متهم کرده است، تأکید کرد که این مسئولان آمریکایی هستند که پشت تمام جنایات جنگی واقعی قرار گرفته‌اند.

مسکو; مسئولان آمریکایی پشت تمام جنایات جنگی قرار دارند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه خواستار انجام تحقیقات درباره اقدامات روسیه و سوریه به‌عنوان «جنایت جنگی» شد و این دو کشور را متهم کرد که شهروندان سوری را هدف حملات هوایی خود قرار می‌دهند.

کری مدعی شد، روسیه و سوریه درباره اینکه چرا همچنان به بیمارستان‌ها و زنان و کودکان حمله می‌کنند، «بیش از یک توضیح» به جهان بدهکارند.

در حالی که، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا، که روسیه را به ارتکاب «جنایات جنگی» در سوریه متهم کرده است، می‌تواند «عواقب قانونی بسیار جدی» به‌دنبال داشته باشد.

زاخارووا، روز گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون روسی «دوژد» گفت: اظهارات کری صرفاً یک ادعا نیست بلکه این وزیر آمریکایی «تمامی این واژگان را به‌منظور تشدید وضعیت استفاده می‌کند».

این مقام روسی خاطرنشان کرد، جان کری با این اظهارات خود تلاش می‌کند توجه افکار جامعه جهانی را از شکست واشنگتن در اجرای تعهداتش در چارچوب توافق میان روسیه و آمریکا درباره آتش‌بس در سوریه، منحرف سازد، «طرف آمریکایی نتوانست این توافق را اجرا کند... و اذعان کرد که آنها سازوکار فشار بر معارضان (سوری) را ندارند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «اگر بحث درباره جنایات جنگی است، بهتر است مسئولان آمریکایی ابتدا از عراق شروع کنند و سپس به لیبی و از آنجا به یمن منتقل شوند تا از آنچه در آنجا اتفاق می‌افتد، مطلع شوند. دوست دارم بگویم که بازی کردن با چنین واژگانی بسیار خطرناک است؛ چرا که مسئولان آمریکایی پشت تمام جنایات جنگی واقعی قرار دارند».

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان