۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین غدیرخم جلسه تودیع پیامبر(ص) و معارفه حضرت علی(ع) بود/ آینده جهان متعلق به ولایت اهل بیت است
کد خبر: ۲۱۵۴۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۳۰ ساعت: ۱۶:۵۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

غدیرخم جلسه تودیع پیامبر(ص) و معارفه حضرت علی(ع) بود/ آینده جهان متعلق به ولایت اهل بیت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدای متعال آینده جهان را متعلق به حزب الله می‌داند که با ظهور حضرت مهدی(عج) با ولایت علی(ع) و فرزندان ایشان ساخته می‌شود؛ بنابراین همه فرقه‌های مختلف مذهبی باید غدیرخم را بپذیرند.

 غدیرخم جلسه تودیع پیامبر(ص) و معارفه حضرت علی(ع) بود/ آینده جهان متعلق به ولایت اهل بیت است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در جشن بزرگداشت عیدغدیرخم در مسجد جامع شهر محمدیه اظهار کرد: برکات عیدغدیر فقط مختص شیعیان و مسلمانان جهان نیست؛ بلکه ویژه همه اهل عالم است.
وی با بیان اینکه آینده جهان با غدیر ساخته می‌شود، بیان کرد: همه تفکرات و نقشه هدایت انبیای الهی در غدیرخم جمع شده و در این روز الهی به هم پیوسته شده است.
امام جمعه قزوین در ادامه افزود: پیامبر گرامی اسلام در برنامه غدیرخم با بیان جمله " من کنت مولا فهذا علی مولا" نقشه آینده جهان را طراحی کردند؛ این نقشه فقط مختص جغرافیای عربستان نیست بلکه برای همه زمان‌ها و همه مکان‌هاست.
وی ادامه داد: خدای متعال در قرآن زمانی که می‌خواهد پیام ابلاغ امامت را از سوی پیامبر(ص) به مردم برساند از لفظ " یا ایها الناس" بهره می‌برد؛ یعنی این کلمه شامل همه مردم در همه زمان‌ها و همه زمین‌ها و هر ملت و هر کشوری می‌شود.
عابدینی با بیان اینکه هر انسانی با هر زبان و آیینی مورد خطاب پیامبر(ص) در ماجرای غدیرخم است، عنوان کرد: حضرت رسول اکرم در غدیرخم فرمودند که من برای هدایت شما از امروز تا آخر جهان آمده‌ام و بدانید راه من با امیرمومنان و فرزندان ایشان ادامه پیدا می‌کند.

وی ابراز کرد: خدای متعال به پیامبر(ص) می‌فرمایند؛ ای رسول ما اگر پیام سرنوشت ساز و امامت را به مردم ابلاغ نکنی، گویی هیچ کاری انجام نداده‌ای. این کلام الهی در شرایطی نازل می‌شود که پیامبر(ص) در ماه‌های عمر و رسالت خود به سر می‌برند و برای هدایت مردم 23 سال سختی‌های فراوانی را متحمل شده بودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در نگاه الهی همه سختی‌ها و زحمات پیامبر اسلام در مقابل ابلاغ امامت هیچ است، تصریح کرد: مراسم غدیرخم را می‌توان جلسه تودیع پیامبر(ص) و معارفه حضرت علی(ع) دانست.
وی گفت: خدای متعال زمانی که نحوه آفرینش انسان از نطفه را تشریح می‌کند به خود تبریک و خداقوت نمی‌گوید؛ اما زمانی که بحث دمیدن روح به جسم خاکی آدمی را بیان می‌کند به آفرینش خود تبریک می‌گوید؛ یعنی انسان تو احسن هستی خواهی بود و باید قدردان این شرایط باشی.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: داستان غدیرخم هم شبیه آفرینش آدمی در نگاه خدای متعال است و خداوند تا زمانی که ابلاغ امامت از سوی پیامبر(ص) صورت نگرفته رسالت ایشان را ناقص می‌داند، بنابراین تکمیل رسالت پیامبر را منوط به بیان این انتخاب احسن می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام در ماجرای غدیرخم برای همه نسل‌ها تا آخر دنیا دعا کرد، زمانی که ایشان می‌گویند "وال من والاه و عاد من عاداه" یعنی دوستان امیرمومنان را دعا و دشمنان ایشان را نفرین می‌کنند.
عابدینی افزود: نصرت و یاری شیعیان امام علی(ع) و ذلت و نابودی دشمنان شیعه در غدیرخم مورد توجه پیامبر(ص) قرار گرفته است.
وی پیروزی انقلاب با محوریت امام راحل(ره) را از دعاهای پیامبر(ص) در غدیرخم دانست و گفت: امام خمینی(ره) هزار سال پس از ماجرای غدیرخم پا به عرصه هستی می‌گذارند و با دستان خالی مقابل آمریکا و شوروی ایستادگی کرده و به پیروزی می‌رسند؛ زیرا دعای پیامبر(ص) پشتیبان امام بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز پرچم اسلام و شیعه را در جهان برافراشته است و به تنهایی مقابل استکبار جهانی ایستاده‌اند، سیدحسن نصرالله نیز به عنوان یک طلبه ساده اسرائیل را زمین گیر کرده است و همه این مسائل به علت دعای و نصرت پیامبر اسلام است.

وی آیه 55 سوره مائده را آیه ولایت برشمرد و بیان کرد: در این آیه اشاره شده که امیرمومنان در رکوع نماز انگشتر خود را به فقیر هدیه می‌دهند و خدای متعال می‌فرمایند؛ ولی شما خدا، پیامبر و کسانی هستند که ایمان آورده‌اند، یعنی خداوند امامت و ولی خود فقط امیرمومنان نمی‌داند و سلسله امامت و ولایت را معرفی می‌کند.
امام جمعه قزوین در پایان عنوان کرد: خدای متعال آینده جهان را متعلق به حزب الله می‌داند که با ظهور حضرت مهدی(عج) با ولایت علی(ع) و فرزندان ایشان ساخته می‌شود؛ بنابراین همه فرقه‌های مختلف مذهبی باید غدیرخم را بپذیرند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان