۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۱۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در قزوین کشف و ضبط شد
کد خبر: ۲۱۵۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

۱۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در قزوین کشف و ضبط شد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: با تلاش ماموران دامپزشکی یک هزار و ۵۰ کیلوگرم سینه‌مرغ غیرقابل مصرف و بیش از ۴۵۰ کیلوگرم گوشت فاسد در شهرستان قزوین کشف و ضبط شد.

۱۵۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد در قزوین کشف و ضبط شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، عیسی غیاث یزدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در نشستی که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر استفاده از گوشت‌های فاسد در طبخ غذای یک واحد باغ تالار در شهرستان قزوین، کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این اداره در یک اقدام فوری به محل مورد نظر عزیمت کردند.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین تصریح کرد: با تلاش ماموران دامپزشکی مقدار یک هزار و۵۰ کیلوگرم سینه مرغ غیرقابل مصرف و بیش از ۴۵۰ کیلوگرم گوشت فاسد از ۲ واحد تالار پذیرایی و باغ تالار در شهرستان قزوین کشف و ضبط شد.
غیاث یزدی بیان کرد: با توجه به مخفی بودن سردخانه و انکار کردن وجود آن از طرف متصدی این باغ تالار، پس از کشف محل سردخانه و باز نمودن درب آن مشاهده شد، بیش از ۴۵۰ کیلوگرم گوشت با ظاهر مشکوک به فساد در محل نگهداری شده است.
وی یادآورشد: پس از نمونه‌برداری و توقیف محموله توسط کارشناسان این اداره و اعلام نتایج آزمایش مبنی بر غیرقابل مصرف بودن محموله، مراتب از طریق مراجع قضایی برای معدوم ‌سازی و برخورد با متخلف پیگیری شد.
غیاث یزدی اظهار کرد: همچنین در ماموریت دیگری با هوشیاری کارشناسان دامپزشکی شهرستان قزوین از عرضه شنیسل مرغ فاسد در مراسم جشن در یک تالار پذیرایی جلوگیری شد.
وی بیان کرد: همزمان با اطلاع بازرسان این اداره از عرضه یک محموله شنیسل مرغ در سطح شهرستان محموله یادشده قبل از استفاده در یکی از تالارهای پذیرایی معروف شهرستان کشف و توقیف شد.
مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین اضافه کرد: بر اساس نتایج آزمایشات میکروبی از این محموله سینه مرغ که یک هزار و ۵۰ کیلوگرم وزن آن بود، مشخص شد این مواد دارای آلودگی شدید به باکتری‌های روده‌ای خطرناک است و امکان بروز مسمومیت غذایی و التهاب حاد روده‌ای در مصرف کنندگان وجود دارد.
وی با اشاره به معرفی افراد متخلف در این پرونده‌ها به مراجع قضایی تاکید کرد: با توجه به احتمال ایجاد بیماری‌های منتقله از طریق غذای آلوده درمصرف کنندگان، اداره دامپزشکی شهرستان قزوین در برنامه‌های آتی خود با هدف پیشگیری از تکرار تخلفات احتمالی در نظر دارد نسبت به ارائه سوابق تخلف رستوران‌ها بر اساس درخواست مشتریان اقدام نماید.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان