۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مراسم رونمایی از کتاب شیخ نصرت در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۱۵۲۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۰ ساعت: ۱۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

در تالار حافظ حوزه هنری؛

مراسم رونمایی از کتاب شیخ نصرت در قزوین برگزار شد

کتاب شیخ نصرت زندگی و مبارزات روحانی شهید نصرت الله انصاری در قزوین رونمایی شد.

مراسم رونمایی از کتاب شیخ نصرت در قزوین برگزار شد
به گزارش  خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، رونمایی کتاب «شیخ نصرت» زندگی و مبارزات روحانی شهید نصرت الله انصاری  نوشته: روح الله شریفی، با حضور  مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری و جمعی از مسئولان در تالار حافظ حوزه هنری قزوین برگزار شد.

در این برنامه حجت الاسلام فخر زاده مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری گفت: دفتر ادبیات انقلاب اسلامی از  افتخارات حوزه هنری و همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری بوده است. وی افزود: هدف این مجموعه  تولید منابع تاریخی و ادبی می باشد و امروز در عرصه تاریخ شفاهی و پژوهش های تاریخ انقلاب اسلامی جایگاه خوبی دارد.

فخر زاده یادآور شد؛ پرداختن به دفاع مقدس بسیار ضروری و پر اهمیت است به همین منظور کارشناسان حوزه هنری با تکیه بر رهنمودهای دینی و مطالعات علمی تلاش دارند تا وقایع و ارزش های دوران دفاع مقدس را با زبان جذاب هنر بازگو کنند، در این زمینه جمع آوری مستندات و پرداخت آن توسط هنرمندان می تواند به تولید آثار ماندگار منجر شود.

در ادامه برنامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین پیروزی انقلاب را مرهون رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره)، باورهای دینی و ایستادگی مردم در برابر استبداد داخلی و استکبار خارجی برشمرد. وی شهید شیخ نصرت را جزو مبارزانی قلمداد کرد که تحت تاثیر امام خمینی(ره) در عرصه های مختلف اجتماعی فعالانه حاضر شد و در مسیر جهاد و مبارزه بعنوان سومین شهید روحانی به دست ساواک به شهادت رسید.

در ادامه محمد حسین خاکساران ضمن بیان خاطراتی از این شهید، فعالیت های اجتماعی و تبلیغی شیخ نصرت را پوششی برای مبارزه ایشان برشمرد و اذعان داشت: او انسان پاک و آزاده ای بود و در تبیین مرجعیت و اعلمیت امام(ره) برای مردم روشنگری می کرد.

روح الله شریفی نویسنده کتاب مقابله زیرکانه با میسیونرهای غربی در بویین زهرا، توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و تلاش های فرهنگی- تبلیغی شیخ نصرت را جزو نکات بارز در فعالیت های وی دانست.

در این جلسه رئیس حوزه هنری قزوین الگو سازی، معرفی چهره های شاخص انقلاب اسلامی، ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران و تربیت جوانان مستعد در همه رشته ها و بخش های هنری و پژوهشی را جزو رسالت های این مرکز  برشمرد و در این باره از پژوهشگران، نویسندگان و هنرمندان دعوت به همکاری کرد.

در پایان مراسم با حضور؛ علی هوشمند، حجت الاسلام فخر زاده، دکتر نعمت اللهی، محمد حسین خاکساران و خانواده شهید نصرت الله انصاری، ضمن رونمایی از این کتاب با اهدای لوح و هدیه از روح الله شریفی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است: در این مراسم خانواده شهید نصرت الله انصاری، جمعی از مبارزان پیش انقلاب اسلامی، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/ 1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان