۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین مسئولان جایگاه‌ و مسئولیت‌های خود را در فضای مجازی بازآفرینی کنند
کد خبر: ۲۱۵۲۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۰ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

معاون رئیس قوه قضائیه در قزوین:

مسئولان جایگاه‌ و مسئولیت‌های خود را در فضای مجازی بازآفرینی کنند

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید بتوانند جایگاه‌ و مسئولیت‌های خود را در فضای مجازی بازآفرینی کنند، گفت: با راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک سالانه بیش از ۶۰ میلیون ابلاغ به صورت الکترونیکی ارسال خواهد شد.

مسئولان جایگاه‌ و مسئولیت‌های خود را در فضای مجازی بازآفرینی کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، حجت الاسلام حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضائیه ظهر امروز(شنبه) در مراسم رونمایی از سامانه ابلاغ الکترونیک دادگستری استان که در سالن همایش اداره‌کل دادگستری استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروزه فضای مجازی بستر سبک زندگی جدید است که آحاد مختلف جامعه در آن زندگی می‌کنند و خصوصیات و ویژگی‌های فیزیکی که در روی زمین در جریان است در فضای مجازی نیز وجود دارد.
وی افزود: فناوری اطلاعات تا ده سال پیش فقط یک ابزار برای رسیدن به اهدافی چون دسترسی به اطلاعات و ارتباطات بود اما هم‌اکنون پس از ابداع فناوری‌های نوین نه تنها یک ابزار بلکه به بستری برای سبک زندگی تبدیل شده به طوریکه همه حیات بشری را تحت سیطره خود قرار داده است.
معاون رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اهمیت فضای مجازی به اندازه‌ای است که اگر در این فضای حضور نداشته باشیم نمی‌توانیم امنیت و حاکمیت را در جامعه ایجاد کنیم بنابراین مدیران و مسئولان باید بتوانند جایگاه‌ و مسئولیت‌های خود را در فضای مجازی بازآفرینی کنند زیرا بسیاری از رفاقت‌ها، تعاملات و معاملات در این فضا انجام می‌شود.

سلاح شبکه‌های اجتماعی تهدید بزرگی برای همه حکومت‌ها است
وی تصریح کرد: باید حاکمیت، عدالت و امنیت در فضای مجازی بازآفرینی شود و حاکمان در بستر تحول بشری روزآمد باشند.
شهریاری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از فرصت‌های فضای مجازی بیان کرد: با توجه به اهمیت خدمت‌رسانی مطلوب به مردم لازم است تا از ابزارهای نوین برای تسهیل در ارائه خدمات به آجاد جامعه بهره برد زیرا مردم عزتمند هستند و باید خدمات را با سهولت در محل زندگی خود دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه بازآفرینی حکومت در فضای مجازی از مسئولیت حاکمیت است، گفت: روحانیون، نمایندگان مجلس و سایر مسئولین نیز نباید در فضای مجازی غایب باشند زیرا این محیط بستر حیات و زندگی جدید است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: امروز تهدید بزرگ همه حکومت‌ها، سلاح شبکه‌های اجتماعی در بستر فضای مجازی است چرا که در چنین فضایی قریب به 3 میلیارد انسان کنار هم هستند و همانگونه که انسان‌های خیر همدیگر را در چنین فضایی پیدا می‌کنند انسان‌های شر نیز در این حوزه می‌توانند با هم در ارتباط باشند.

با حضور توانمند در فضای مجازی انقلاب خود را به تمام دنیا صادر کنیم
شهریاری تاکید کرد: با مدیریت فضای مجازی و حضور توانمند در آن می‌توانیم از بروز فتنه‌ها جلوگیری کرده و انقلاب خود را به تمام دنیا صادر کنیم.
وی در ادامه با اشاره به سامانه ابلاغ الکترونیک دادگستری بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه ابلاغ الکترونیک سالانه بیش از 60 میلیون ابلاغ به صورت الکترونیکی ارسال خواهد شد و با اجرای این طرح حداقل در حدود 30 میلیارد تومان صرفه‌جویی در ارسال مراسلات صورت می‌گیرد.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه عنوان کرد: با اجرای این طرح از نرسیدن درصد قابل ملاحظه‌ای از ابلاغ‌ها به شهروندان و تضییح حقوق آنها جلوگیری شده و همچنین سرعت ارسال ابلاغ افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان