۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در ضعف فرهنگ دارد
کد خبر: ۲۱۵۲۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۷ ساعت: ۱۵:۳۸ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در ضعف فرهنگ دارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: امروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در ضعف فرهنگ اصیل دارد که کتاب یکی از راه‌های برگشت به فرهنگ اصیل است.

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در ضعف فرهنگ دارد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، ایوب رحیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید نهادکتابخانه‌های قزوین در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) اظهار کرد: امروز همه ما از برکات انقلاب بهره‌مند هستیم بنابراین باید تلاش کنیم که این موهبت الهی برای آیندگان نیز حفظ شود.
وی افزود: استقلال، آزادی، امنیت و آرامش امروز کشور به برکت خون شهیدانی است که در مقاطع مختلف، جان خود برای حراست از انقلاب و ارزش‌های نظام فدا کرده‌اند.
رحیمی در ادامه با تشکر از زحمات مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: آقای رمضانی زحمات زیادی در دوران مسئولیت خود کشید و صادقانه با انرژی جوانی به دنبال پیگیری امور مربوط به کتابخانه‌های استان بود.
وی تاکید کرد: باید به دور از جریانات و تفکرات سیاسی از نیروهای خدمتگزار داخل نظام به شکل شایسته‌ای برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب استفاده کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: امروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در ضعف فرهنگ اصیل دارد که کتاب یکی از راه‌های برگشت به فرهنگ اصیل است.
وی در پایان گفت: باید درصد آمار مطالعه کنند‌گان افزایش یابد و فرهنگ کتابخوانی در استان رواج پیدا کند که در این راستا باید از مشارکت مردم استفاده کرد و فقط چشم امید به دستگاه‌های دولتی نبود.

کتاب و کتابخوانی سند فرهیختگی یک جامعه است
در ادامه این مراسم رویا اسماعیلی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی توجه به کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در جامعه است که باید به عنوان یک دغدغه ، ضرورت پرداخت بدان مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه کتابخوانی یکی از ارکان فرهنگ، اصالت و هویت جامعه است، افزود: کتاب و کتابخوانی یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار است؛ زیرا پیشرفت و ترقی جوامع بستگی به میزان مصرف کالاهای فرهنگی دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: کتاب و کتابخوانی سند فرهیختگی یک جامعه بوده و به عنوان شاخصه مهم توسعه انسانی به شمار می‌آید که در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش بسزایی دارد.
وی عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در سبک زندگی مردم حائز اهمیت است؛ از این رو کتابخوانی را باید از خانواده‌ها شروع کرد به طوری که مطالعه جزئی از برنامه‌های اصلی آنها باشد.
اسماعیلی در پایان با بیان اینکه توانایی مستلزم دانایی است و دانایی با مطالعه و پژوهش به دست می‌آید، افزود: فرهنگ سازی فقط مختص کتابخانه‌ها نیست؛ بلکه همه نهادهای دولتی و غیردولتی باید با ایجاد بستری مناسب به تغییر سبک زندگی مردم و ترویج فرهنگ مطالعه کمک کنند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان