۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برگزاری مراسم روز عرفه با حضور ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس
کد خبر: ۲۱۵۲۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۷ ساعت: ۱۴:۱۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین خبرداد:

برگزاری مراسم روز عرفه با حضور ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین بیان کرد: مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه با حضور پیکر مطهر دوشهید گمنام دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم روز عرفه با حضور ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، سرهنگ مهدی طاهر خانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات این سازمان اظهار کرد: در سال گذشته حجاج ما در فاجعه منا به دلیل بی‌توجهی و بی‌کفایتی آل سعود به شهادت رسیدند و پیکر بسیاری از آن‌ها هنوز برنگشته‌ است.
وی در ادامه بیان کرد: امسال به دلیل ممانعت و مخالفت آل سعود زائرین ما توفیق حضور در مراسم حج را نداشتند اما رهبر معظم انقلاب پیام خود را درباره موسم حج صادر کردند.
این مسئول با بیان اینکه برنامه دعای عرفه امسال همزمان با برنامه برائت از مشرکین در عرفات برگزار می‌شود، گفت: امسال برنامه عرفه در کشور با حضور 114 شهدای گمنام دفاع مقدس برگزار می‌شود که این شهدا در استان‌های مختلف تشییع خواهند شد و استان قزوین نیز میزبان دوشهید است که یکی از این شهدا متعلق به شهرستان تاکستان می‌باشد.
وی ادامه داد: حضور شهدای گمنام دفاع مقدس مراسم دعای عرفه و برائت مشرکین را باشکوه‌تر می‌کند و برنامه‌هایی برای این ایام در نظر گرفته شده که با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف در استان اجرایی می‌شود.
طاهرخانی خاطرنشان کرد: دو مکان برای برگزاری مراسم استقبال از شهدای گمنام و دعای عرفه در نظر گرفته شده است که یکی از این مکان‌ها امامزاده حسین(ع) و دیگری مسجد امام خمینی در غیاث آباد است.
وی عنوان کرد: برای روز عرفه صداو سیمای استان مراسم استقبال از شهدا و دعای عرفه را به صورت زنده می‌کند که برای اطلاع رسانی به مردم فضاسازی لازم در سطح شهر انجام می‌شود و امنیت مراسم روز عرفه برعهده نیروهای راهور است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خطاب به مسئولین حج و زیارت استان گفت: اگر عکس، پوستر و مطالبی از شهدای منا دارید در این ایام که مناسبت حج است آنها را به در معرض نمایش مردم استان قرار دهید.
وی در پایان گفت: استقبال شهدای گمنام دفاع مقدس از روبروی صداوسیمای استان در ساعت 10 و سی دقیقه روز یکشنبه و مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه نیز با حضور پیکر مطهر دوشهید گمنام بعدازظهر یکشنبه 21 شهریورماه ساعت 15 در امامزاده حسین(ع) برگزار می‌شود.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان