۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عزل ۱۶ مدیر متخلف دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی/ پنج میلیارد تومان به خزانه بازگردانده شد
کد خبر: ۲۱۵۰۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۱ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبرداد:

عزل ۱۶ مدیر متخلف دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی/ پنج میلیارد تومان به خزانه بازگردانده شد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از عزل ۱۶ مدیر متخلف دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی خبر داد و گفت: پنج میلیارد تومان از حقوق‌های غیرمتعارف به خزانه برگردانده شده است.

عزل ۱۶ مدیر متخلف دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی/ پنج میلیارد تومان به خزانه بازگردانده شد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به طرح ساماندهی حقوق‌های نجومی که در کمیسیون متبوعش در حال بررسی است، اظهار داشت: متن طرح پیشنهادی کمیسیون آماده شده و باید پس از بررسی در کمیسیون، مصوب شود.
وی با اشاره به اقدامات کمیسیون اصل 90 در زمینه حقوق‌های نجومی، گفت: کمیسیون در حال بررسی میزان حقوق‌های دریافتی توسط برخی مدیران، میزان برگشتی‌ها به خزانه و میزان تخلفات رخ داده است که گزارشاتی جمع‌آوری شده اما هنوز این گزارشات نهایی نشده‌اند.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد: تاکنون حدود پنج میلیارد تومان از حقوق‌های غیرمتعارف به خزانه برگردانده شده و حدود 16 مدیر دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی نیزاز سمت خود عزل شدند اما بررسی‌ها در این زمینه فعلاً ادامه دارد.
وی تصریح کرد: وضعیت دریافتی حقوقی 950 مدیر توسط نهادهای مربوطه بررسی شده و افرادی که حقوق‌شان بالا بوده تفکیک شده که در حال بررسی است.
محمدی یادآور شد: مدیرانی که حقوق غیرقانونی و نامتعارف گرفته باشند، علاوه بر اینکه باید آن مبلغ اضافه را به خزانه بازگردانند، تحت‌تعقیب نیز قرار می‌گیرند و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، اما هنوز پرونده‌ها در این زمینه تکمیل نشده و در حال بررسی موضوع هستیم.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بررسی‌ها درباره حقوق‌های نامتعارف فقط مربوط به آن 950 مدیر نیست، بلکه این موضوع در کل‌کشور مجموعه مقامات و مدیران در هر رده و هر سطحی در حال بررسی است، بعد از آن مشخص می‌کنیم چه تعداد مدیر و چه میزان حقوق دریافت کردند، اما فعلاً نمی‌توانیم آماری در این زمینه ارائه دهیم، کمیسیون اصل 90 فعلاً در حال بررسی موضوع است.
وی ادامه داد: بعد از افشای حقوق‌های نجومی و تخلف چند مدیر در این زمینه، برای سروسامان دادن به این حقوق‌ها و جلوگیری از پرداخت‌های نامتعارف، سه طرح تهیه و تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که به کمیسیون اصل 90 مجلس ارجاع شد.
این مسئول اذعان کرد: در ابتدا طرح 2 فوریتی با امضای برخی نمایندگان تهیه شد، همچنین طرحی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تهیه و خود کمیسیون اصل 90 مجلس نیز طرح 11 ماده ای تهیه کرد این سه طرح به کمیسیون مذکور رفت تا تجمیع و یک طرح جامع تدوین شود.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت رمز عبور

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان