۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین روایت "راوی رنگ‌ها"، خالق ۷ هزار تصویر از چهره شهدا در مستند تلویزیونی
کد خبر: ۲۱۴۷۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین مطرح کرد

روایت "راوی رنگ‌ها"، خالق ۷ هزار تصویر از چهره شهدا در مستند تلویزیونی

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین بیان کرد: شبکه استانی سیمای مرکز قزوین زندگی نقاش هنرمند دفاع مقدس را در مستند تلویزیونی راوی رنگ ها بازگو می‌کند.

روایت "راوی رنگ‌ها"، خالق ۷ هزار تصویر از چهره شهدا  در مستند تلویزیونی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، معصومی فر مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین صبح امروز(دوشنبه) در جلسه این سازمان اظهار کرد: مستند راوی رنگ‌ها هدف معرفی تلاش‌های خالصانه آقای مجید مقصودی هنرمند متعهد و انقلابی استان در دوران دفاع مقدس و نیز معرفی آثار خلق شده از وی در سیمای مرکز قزوین تولید می‌شود.
وی گفت: در دهه 60 که هیچ گونه امکانات چاپ تصویر در استان نبود؛ زنده یاد مجید مقصودی با بهره گیری از هنر و توان خود تصاویر بسیاری از شهدای دفاع مقدس استان را با چیره دستی و تبحر خود ترسیم می‌کرد که این آثار اکنون در بسیاری از خانه‌های شهدا موجود است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین افزود: در این مستند علاوه بر معرفی آثار زنده یاد مقصودی؛ زندگی هنری وی نیز به صورت گذار برای مخاطبان تشریح می‌شود.
وی در توضیح بیوگرافی زنده یاد مجید مقصودی بیان کرد: وی در یکم شهریور ماه 1342 خورشیدی در طالقان چشم به جهان گشود، در نوجوانی از طالقان به قزوین مهاجرت کرد. او در دهه 50 خورشیدی، فنون نقاشی را نزد "استاد ابوالفضل دل زنده" در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانِ قزوین فرا گرفت؛ در طول هشت سال دفاع مقدس او از چهره 3000 شهید سرافراز قزوین نقاشی کشید و به جرات می‌توان گفت مجموع آثاری که ایشان از شهدا خلق کرده به 7000 نقاشی می‌رسد.
معصومی فر ابراز کرد: مستند تلویزیونی راوی رنگ‌ها به تهیه کنندگی نیما حسن بیگی به مدت 40 دقیقه در سیمای مرکز قزوین تولید می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان