۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین اختصاص ۸ هزار میلیارد اعتبار برای پرداخت بدهی بیمه سلامت/ پرونده کیارستمی در حال بررسی است
کد خبر: ۲۱۳۷۴۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

اختصاص ۸ هزار میلیارد اعتبار برای پرداخت بدهی بیمه سلامت/ پرونده کیارستمی در حال بررسی است

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای پرداخت بدهی سازمان بیمه سلامت اوراق مشارکت را برای این کار طی یک لایحه به صحن علنی مجلس فرستاده است.

اختصاص ۸ هزار میلیارد اعتبار برای پرداخت بدهی بیمه سلامت/ پرونده کیارستمی در حال بررسی است
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در حاشیه اولین کارگاه بین‌الملل دیپلماسی سلامت با اشاره به اقدامات مشترک کمیسیون برنامه و بودجه بهداشت و درمان مجلس در خصوص سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت در پرداخت بدهی بیمه سلامت افزایش اوراق مشارکت از 5 هزار میلیارد تومان به 8 هزار میلیارد تومان بوده من امیدوارم با تصویب این مصوبه در صحن علنی مجلس بدهی سازمان به صفر برسد.

وی بیان کرد: اهمیت مصوبه در اجرای طرح تحول سلامت بر این است که افراد جدید که 40 درصد تحت پوشش بیمه سلامت بوده از خدمات بیشتری برخوردار می‌شوند و هزینه‌های بیمارستانشان‌ بعد از تصویب این مصوبه به وسیله بیمه پرداخت می‌شود و سقف تعرفه بیمه‌ای و پوشش آن برای 10 میلیون و 200 هزار نفر در سال افزایش می‌یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: طبق قول معاون اول رئیس جمهوری قرار است بودجه مناسبی برای رفع این مشکلات و مسائل در سال آینده در نظر گرفته شود.

حریرچی‌ ادامه داد: مسائل مربوط به سلامت از محدوده خاص کشورها خارج شده و به یک ارتباطات بین‌المللی تبدیل شده است به طوری که وضعیت بیماران در کشورهای مجاور تحت تأثیر وضعیت سلامت و بهداشت کشور ما قرار گرفته و این مسئله مورد توجه سازمان بهداشت جهانی و سازمان ملل است.

وی ابراز داشت: کشور ما از لحاظ قدرت سیاسی و سلامت تأثیر بسیاری بر کشورهای منطقه گذاشته و مسئولان حوزه بهداشت برای ارتقای سطح سلامت خواهان استفاده از تجربیات بین‌المللی هستند.

حریرچی‌ اذعان داشت: برای ارتقای توانایی کشور در اجرای سیاست‌های خارجی در حوزه سلامت با همکاری سازمان بهداشت جهانی کارگاه سه روزه سلامت بین‌الملل تشکیل می‌شود و در آن 35 نفر از افراد نخبه آموزش‌های لازم را می‌بینند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس زیکا‌ در سطح بین‌الملل از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: از لحاظ آب و هوایی ویروس زیکا‌ یک موضوع مهمی محسوب شده ولی به دلیل پیش‌بینی‌های خوب و آمادگی‌های لازم نگرانی‌های خاصی در این مسائل وجود ندارد.

حریرچی‌ گفت: پرونده کیارستمی زیر نظر نظام پزشکی قرار دارد و من امیدوارم مراحل دادرسی و تصمیم‌گیری آن هر چه سریعتر حل شود.

انتهای پیام /

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان