۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین والدینی که رژیم غذایی گیاهی به فرزندان خود تحمیل کنند زندانی می‌شوند!
کد خبر: ۲۱۳۳۹۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

والدینی که رژیم غذایی گیاهی به فرزندان خود تحمیل کنند زندانی می‌شوند!

به تازگی طرحی به مجلس ایتالیا پیشنهاد شده است که به موجب آن والدینی که رژیم غذایی گیاهخواری را برای فرزندانشان انتخاب می‌کنند، مشمول پیگرد قانونی می‌شوند.

والدینی که رژیم غذایی گیاهی به فرزندان خود تحمیل کنند زندانی می‌شوند!
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ یک نماینده پارلمان در ایتالیا خواستار تصویب طرح مجازات والدینی شد که در زمینه رژیم غذایی فرزندانشان سهل‌انگاری می‌کنند و یا رفتارهای غذایی ناسالم را به آنان می‌آموزند.

این طرح که از سوی "الویرا ساوینو"، عضو حزب "فورزا" پیشنهاد شده است، مقرر می‌دارد: والدینی که رژیم غذایی 100 درصد گیاهی یا بدون آهن و ویتامین را به فرزندان زیر 16 سالشان تحمیل کنند، به 6 سال زندان محکوم می‌شوند.

"الویرا ساوینو" در این خصاص می‌گوید: رژیم گیاهخواری حتی در نوع شدید آن ممکن است دربردارنده فواید بسیاری برای بدن باشد و در صورتی که آگاهانه انتخاب شود هیچ مسئله‌ای پیش نمی‌آید.

وی ادامه می‌دهد: مشکل از آنجایی نشأت می‌گیرد که بچه‌ها درک چندانی نسبت به اعتقادات زیر بنای گیاهخواری ندارند و وادار کردن آنها به گیاهخواری عمل ناشایستی محسوب می‌شود.

این طرح پیشنهادی که به "قانون ساوینو" شهرت یافته به چندین مورد اشاره دارد که در آنها، کودکان بعضاً قربانی بی‌احتیاطی والدینشان می‌شوند؛ از جمله پسر یک ساله‌ای از شهر میلان که چندی پیش در پی رژیم غذایی سخت گیاهخواری دچار سوء هاضمه شد.

منبع: Guardian

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان