۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۲۱۰ ورزشکار از آسیای مرکزی در المپیک ریو حضور دارند
کد خبر: ۲۱۳۰۲۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

۲۱۰ ورزشکار از آسیای مرکزی در المپیک ریو حضور دارند

۲۱۰ ورزشکار از کشورهای آسیای مرکزی در رشته‌های مختلف در بازی‌های المپیک تابستانی «ریو- ۲۰۱۶» برزیل حضور دارند که با گذشت ۵ روز از این بازی‌ها، در مجموع موفق به کسب یک مدال نقره و ۶ برنز شده‌اند.

۲۱۰ ورزشکار از آسیای مرکزی در المپیک ریو حضور دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صبح قزوین در دوشنبه، در بازیهای المپیک تابستانی «ریو- 2016» برزیل، 210 ورزشکار از کشورهای منطقه آسیای مرکزی در بخش‌های مختلف ورزشی شرکت کرده‌اند.

بر طبق این گزارش، از کشور قزاقستان 104 ورزشکار در 17 رشته ورزشی در المپیک ریو، حاضر هستند. برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز این بازی‌ها به ترتیب معادل 250، 150 و 75 هزار دلار به عنوان جایزه از دولت دریافت خواهند کرد.

با گذشت 5 روز از بازی‌های المپیک، ورزشکاران قزاق موفق به کسب یک مدال نقره (جودو مردان) و 3 مدال برنز (در وزنه‌برداری و جودو زنان و وزنه‌برداری مردان) در این مسابقات شده‌اند.

از کشور ازبکستان نیز در بازی‌های المپیک ریو سال جاری، 70 ورزشکار در 13 رشته ورزش شرکت کرده‌اند. دولت این کشور برای برندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز این مسابقات به ترتیب 200، 100 و 75 هزار دلار جایزه تعیین نموده است.

ورزشکاران ازبک در بازی‌های سال جاری تاکنون موفق به کسب 2 مدال برنز در رشته ورزشی جودو شده‌اند.

قرقیزستان نیز در بازی‌های المپیک ریو دارای 19 ورزشکار است که در 6 رشته ورزشی مسابقه می‌دهند. دولت قرقیزستان برای برندگان مقام اول 104 هزار دلار، مقام دوم 74 هزار دلار و مقام سوم 51 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

ورزشکاران قرقیز تاکنون موفق به کسب یک مدال برنز در رشته ورزنه‌برداری این مسابقات شده‌اند.

تاجیکستان نیز با 7 ورزشکار در بازی‌های این دوره المپیک در ریو حضور دارد. برای برنده مدال طلا در تاجیکستان 38 هزار دلار، مدال نقره 31 هزار و 800 دلار و برای برنده مدال برنزی 25 هزار و 500 دلار جایزه تعیین شده است.

کشور ترکمنستان نیز 10 ورزشکار در 5 رشته ورزشی به المپیک ریو فرستاده است. مقدار جایزه برای برنده‌های این بازی‌ها در این کشور مشخص نشده است.

ترکمنستان تنها کشور در میان جمهوری‌های شوروی سابق است که هنوز هیچ مدالی در المپیک ریو به دست نیاورده است.

انتهای پیام/ح

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان