۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین افزایش ۲۵۰ نفر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی طی دوسال گذشته
کد خبر: ۲۱۲۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۹ ساعت: ۱۰:۲۳ ↗ لینک کوتاه

معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی اعلام کرد:

افزایش ۲۵۰ نفر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی طی دوسال گذشته

طاهری بیان کرد: ۲۵۰ نفر به ظرفیت خوابگاه طی دو سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اضافه شده که براساس اولویت بندی بر مبنای شرایط و امتیازات دانشجویان، آنها اسکان داده می‌شوند.

افزایش ۲۵۰ نفر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی طی دوسال گذشته
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، طاهری، معاون دانشجویی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، درباره وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی و اسکان دانشجویان اظهار کرد: ظرفیت اسکان دانشجو در خوابگاه‌ها هم اکنون بالغ بر ۲۷۵۰ نفر است که در طول سال این ظرفیت به طور کامل در اختیار دانشجویان دختر و پسر است.
وی در ادامه افزود: ظرفیت اتاق‌ها را از ۸ نفر به ۵ تا ۴ نفر -که ظرفیت استاندارد است- تقلیل داده‌ایم؛ این در حالی است که ورودی‌های دانشگاه در سال ۹۲ و ۹۳ افزایش چشمگیری داشته اند؛ بدین سبب با افزایش ظرفیت در سال‌های اخیر و مدیریت بهینه توانسته‌ایم به غالب متقاضیان خوابگاه پاسخگویی مثبت داشته باشیم.
این مسئول ادامه داد: ۲۵۰ نفر ظرفیت خوابگاه طی دو سال گذشته با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال اضافه شده که براساس اولویت بندی بر مبنای شرایط و امتیازات دانشجویان، آنان را اسکان دهیم و سعی ما بر این است که امسال برای آن دسته دانشجویان بومی که ترددشان به محل سکونت بسیار دشوار است تسهیلاتی فراهم کنیم.
وی با اشاره به فرسودگی نسبی برخی خوابگاه‌های ملکی دانشگاه افزود: با نظر به نگاه بسیار مثبت ریاست و هیات رئیسه دانشگاه توانسته‌ایم در طول دو تابستان گذشته و تابستان امسال بیش از ۲۰ میلیارد ریال صرف تجهیز و نوسازی خوابگاه ها کنیم تا سطح وضعیت رفاهی و بهداشتی دانشجویان ارتقا یابد.
به گفته وی در سال گذشته از سوی صندوق رفاه دانشجویی هیاتی متخصص به رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی اقدام کردند که خوابگاه‌های دانشگاه بین المللی امام(ره) از وضعیت بسیار مناسب در کشور، بویژه در منطقه ۴ دارند و مستندات آن برای دانشگاه ارسال شده است. وی همچنین همه ساله واحد نظارت و ارزیابی سازمان امور دانشجویان، به نقد و بررسی عملکرد دوایر مختلف حوزه ی معاونت دانشجویی می پردازد که میانگین دانشگاه ما در دو سال اخیر در بیش از ۹۰ درصد انواع خدماتی که به دانشجو می‌دهد از میانگین کشوری بالاتر است.
طاهری افزود: خوابگاه‌های مرکزی ( رفیعی، کوثر) شهید رجایی، شهید باهنر و معصومیه خوابگاه‌هایی هستند که از صفر تا ۱۰۰ درصد کاملا بازسازی و تجهیز شده‌اند و مسائل بهداشتی و نظافت خوابگاه ها نیز کاملا تحت نظارت مستمر است اما مهمتر این که خود دانشجویان باید مسائل بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در حفظ بیت المال- که چند گاهی است دراختیار آنهاست- بکوشند تا مشکلی از این نظر پیش نیاید.
معاون دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) درباره امکانات خوابگاه‌های دانشجویی گفت: توسعه تجهیزات و امکانات اینترنت خوابگاه‌ها در درون اتاق‌های دانشجویان، ایجاد بازارچه و فروشگاه‌های مختلف درمجتمع خوابگاهی که به ارایه مواد غذایی، نان تازه، میوه، غذاهای فست فودی، انتشارات، خدمات کامپیوتری، آرایشگاهی، خشکشویی با قیمت‌های بسیار مناسب می‌پردازند، از امکاناتی تفریحی و ورزشی چون سالن سرپوشیده، زمین چمن طبیعی و مصنوعی، خدمات مشاوره دانشجویی حتی در خوابگاه‌ها، خدمات پزشکی در درمانگاه موجود در سایت خوابگاهی از دیگر امکانات مجتمع رفاهی و خوابگاهی دانشجویی است.
این مسئول ادامه داد: البته قطعا ما با امکانات بسیار مطلوب و آرمانی و شایسته زندگی دانشجویی فاصله داریم اما مهم این است که تمام تلاش خود را درکم کردن این فاصله به کار می‌بندیم.
وی افزود: همچنین در تابستان گذشته چند آپارتمان یا سوئیت مناسب در مجتمع خوابگاه‌ها فراهم کرده ایم تا خانواده‌هایی که از راه‌های دور برای دیدن فرزندان خود می‌آیند، بتوانند در محل مناسبی اسکان پیدا کنند و چند وقتی که نزد فرزندان خود هستند، مشکل اسکان نداشته باشند و مجبور نشوند در درون خوابگاه‌های دانشجویی با ایجاد تنگنا به دیدار فرزندان خود برسند.
طاهری درباره خوابگاه‌های خودگردان نیز بیان کرد: سال گذشته با تدوین و ویرایش نهایی آیین نامه خوابگاه‌های خودگردان از سوی صندوق رفاه تا حد زیادی احتمالا این خوابگاه‌ها نظم و نسق و ساز و کار بهتری در زمینه‌های مختلف امکانات و خدمات خوابگاهی پیدا کنند.
وی بیان کرد: خوابگاه‌های خودگردان از مهر ۹۴ توسط شواری نظارت و ارزیابی که اعضای آن شامل نمایندگان تمام دانشگاه‌های غیرانتفاعی، آزاد و پیام نور و دانشگاه بین المللی امام خمینی (به عنوان دانشگاه مادر و منتخب) است، اداره می‌شود که تاکنون این شورا ۱۰ جلسه تشکیل داده است.
این مسئول یادآور شد: عملیات و فرایند رتبه بندی خوابگاه‌ها انجام شده و براساس این رتبه بندی، خوابگاه‌ها قیمت گذاری شده‌اند و دانشگاه دارالفنون براساس رای حداکثری اعضای شورا به عنوان دانشگاه ناظر و رئیس آن دانشگاه به عنوان دبیر شورا مسئول پیگیری و نظارت بر امور خوابگاه‌هاست که هر ساله در این راستا بازدیدهای نیز همراه با نمایندگان استانداری و فرمانداری و پلیس امینت نسبت به بررسی کیفیت و ارزیابی این خوابگاه‌ها صورت می‌گیرد.
وی ابراز کرد: امیدواریم به یک وحدت رویه خوب در خدمات‌دهی و نظارت بر امور خوابگاه‌های خودگردان برسیم که قرار شد امسال خوابگاه‌های خودگردان در محل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید و قدیم حضور فعال داشته باشند و با تبلیغات درست و تایید شورای نظارت بر خوابگاه‌های غیردولتی در جذب دانشجویان با آگاهی و تایید خانوده دانشجویان فعالیت کنند.
انتهای پیام/3009

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان