۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین زنگنه عزم خود را برای نابودی دانشگاه صنعت نفت جزم کرده/ توقف روند جذب دانشجویان در پسابرجام چه منطقی دارد؟
کد خبر: ۲۱۲۰۸۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

زنگنه عزم خود را برای نابودی دانشگاه صنعت نفت جزم کرده/ توقف روند جذب دانشجویان در پسابرجام چه منطقی دارد؟

شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت اعلام کرد اگر زنگنه عزم خود را برای نابودی دانشگاه صنعت نفت جزم کرده است، باید بداند که دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه اجحاف در حق قانونی خود یعنی جذب در صنعت نفت را برنمی‌تابند.

زنگنه عزم خود را برای نابودی دانشگاه صنعت نفت جزم کرده/ توقف روند جذب دانشجویان در پسابرجام چه منطقی دارد؟

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری صبح قزوین ، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت، در نامه‌ای به رئیس جمهور در رابطه با مشکلات پیش آمده برای دانشجویان این دانشگاه توسط وزارت نفت، اعلام کرد: اقدام غیر مومنانه و خارج از تدبیر و صد البته نومیدگرانه وزارت نفت را تقبیح کرده و خارج از شعار دولت محترم و خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند. لذا از طرف تمامی فارغ التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه از شما به عنوان مجری قانون در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهد با احقاق حقوق قانونی دانشجویان و فارغ التحصیلان، بار دیگر امید به آینده را به جوانان متخصص و متعهد این دانشگاه بازگردانید و به مصایب خانواده‌های ایشان پایان دهید.

در ابتدای این نامه خطاب به روحانی آمده است: احتراما به استحضار می‌رساند، طی دهه‌های متمادی وزارت نفت اقدام به جذب نیروی انسانی مورد نیاز از بین فارغ التحصیلان برگزیده دانشگاه تخصصی خود (دانشگاه صنعت نفت) با داشتن رتبه‌های برتر کنکور سراسری مطابق شرایط ویژه مندرج در دفترچه کنکور و وب سایت رسمی وزارت نفت نموده است. در این میان، وزیر محترم نفت در ابلاغیه‌ای ظالمانه و متناقض با وعده‌های داده شده، مورخ 19 خرداد ماه سال 94 ، هرگونه استخدام و جذب نیروی انسانی در تمامی دستگاه‌های تابعه وزارت نفت را ممنوع اعلام کردند.

در ادامه تاکید شد: مهم ترین مزیتی که سبب انتخاب دانشگاه وابسته به وزارت نفت جهت تحصیل و ادامه مسیر زندگی توسط رتبه‌های برتر آزمون سراسری شده است، اولویت استخدام در شرکت‌های تابعه وزارت نفت است. اولویتی که با دستور خلاف تدبیر وزیر محترم نادیده گرفته شده و با نقض چندین باره آن، امید را از جوانان کشور گرفته است. متأسفانه ایشان به این مقدار نیز اکتفا نکرده و به جای رعایت حق اولویت استخدام فارغ التحصیلان شایسته و ممتاز دانشگاه، آنان را با تعابیری ناصواب خطاب کرده‌اند که شایسته مقام وزارت جمهوری اسلامی نیست.

در ادامه خطاب به روحانی تاکید شد: در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشور روند جذب فارغ التحصیلان دانشگاه متوقف نشده بود، اما در دوران پسابرجام شاهد تصمیمات متوالی وزیر محترم در راستای افزایش نارضایتی نیروی انسانی صنعت نفت کشور هستیم. در پسابرجام و در زمانی که وزارتخانه افزایش تولید یک میلیون بشکه‌ای نفت را برنامه‌ریزی می‌کند، با چه منطق و ادله‌ای روند جذب و استخدام متوقف شده است. شایان به ذکر است اگرچه ستادهای وزارت در تهران اشباع از نیروی انسانی است، اما طبق اسناد و مدارک، مناطق عملیاتی با بحران جدی کمبود نیروی انسانی مواجه هستند ولی با توجه به دستور تأمل برانگیز وزیر
، امکان جذب نیرو را ندارند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که طبق گفته 1692 / 021 / 543 زم 17 / 05 / 1394 یک برگ بسیاری از مدیران ستادی و عملیاتی وزارت نفت، در طول سنوات گذشته زبده ترین متخصصان این صنعت از فارغ التحصیلان دانشگاه نفت بوده‌اند که این نکته در انتصاب مسئولن عملیاتی وزارت به وضوح دیده می‌شود.

در قسمت دیگری از این نامه آمده است: حال اگر آقای زنگنه عزم خود را جهت نابودی دانشگاه هشتاد ساله صنعت نفت جزم کرده، باید توجه داشته باشد که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه اجحاف در حق قانونی خود یعنی جذب در صنعت نفت را برنمی‌تابند. این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست که هرگونه قانون جدید و تغییر در رویه استخدام وزارت نفت، نباید عطف به ماسبق گردد و با اطلاع رسانی دقیق در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری جهت ورودی سال 95 در نظر گرفته شود.

شواری تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت تاکید کرد: مظلومیت فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در بدعهدی جناب آقای زنگنه در دوره قبلی وزارتشان نیز مسبوق به سابقه است که با ورود رئیس جمهور وقت، مشکلات دانشجویان و غائله تجمع ها و تحصن‌های پی در پی ختم گردید. حال مجدداً مقام عالی وزارت، بی توجه به تجارب گذشته، نه تنها تصمیم به تکرار رویه ناسرانجام دوازده سال پیش خود در حذف غیرقانونی استخدام فارغ التحصیلان
و حتی جذب امریه سربازی دانشجویان دانشگاه نموده است؛ بلکه شوربختانه با وضع آیین نامه‌های حیرت آور عملا اجازه ادامه تحصیل در مقاطع بالتر را هم به دانشجویان نمی‌دهد.

در ادامه آمده است: جناب آقای دکتر روحانی شرح تمام مصایب و مظلومیت‌های ما در این مجمل نمی‌گنجد لکن از آنجا که خلف وعده زیبنده مسؤلین نظام اسلامی نمی‌باشد شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت این اقدام غیر مومنانه و خارج از تدبیر و صد البته نومیدگرانه وزارت نفت را تقبیح کرده وخارج از شعار دولت محترم و خلاف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند. لذا از طرف تمامی فارغ التحصیلان و دانشجویان این دانشگاه از شما به عنوان مجری قانون در نظام مقدس جمهوری
اسلامی می‌خواهد با احقاق حقوق قانونی دانشجویان و فارغ التحصیلان، بار دیگر امید به آینده را به
جوانان متخصص و متعهد این دانشگاه بازگردانید و به مصایب خانواده‌های ایشان پایان دهید.

دوام توفیق حضرت عالی در خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ملت عزیز ایران تحت سایه عنایات خاصه ولی عصر (عج) را از خداوند متعال خواستاریم.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان