۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بانک‌ها در پرداخت وام‌ مسکن کوتاهی می‌کنند
کد خبر: ۲۱۰۱۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱۱ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

بانک‌ها در پرداخت وام‌ مسکن کوتاهی می‌کنند

غلامرضا حقایق‌پور گفت: با توجه به اینکه بنیاد مرکز با برخی بانک‌ها تفاهم‌نامه‌ای در پرداخت این وام‌ها منعقد کرده ولی بانک‌ها در پرداخت آن کوتاهی می‌کنند.

بانک‌ها در پرداخت وام‌ مسکن کوتاهی می‌کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جریان دیدار با مهندس سیده حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، راه‌های همکاری فی مابین در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگران را مورد بررسی قرار دادند.
در این دیدار، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین 3 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: امروز کشور ما با جانفشانی و ایثارگری آنها طی هشت سال دفاع مقدس در آرامش و امنیت است که باید مردم و مسئولین قدردان‌‌شان باشند.
وی با اشاره به اینکه 9 هزار و 863 خانواده شاهد و ایثارگر تحت پوشش بنیاد هستند، افزود: این نهاد در ارائه‌ خدمات به این خانواده‌ها از انجام هر تلاشی کوتاهی نمی‌کند تا بتواند رضایت آنها را به دست آورد.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه اشتغال از مهمترین دغدغه‌های مسئولین کشوری است، گفت: این مشکل برای فرزندان شاهد و ایثارگر نیز وجود دارد و بنیاد افرادی که دارای مدرک تحصیلی باشند با معرفی آنها به دستگاه‌هی اجرایی و یا پرداخت وام خوداشتغالی، در جهت رفع مشکل‌شان تلاش می‌کند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه در سامانه سجایا، فرزندان شاغل و ایثارگر بیکار ثبت‌نام می‌شوند، افزود: در این سامانه یک هزار و 700 نفر ثبت‌نام کرده بودند که بعد از به روزرسانی، این آمار به 831 نفر کاهش یافت.
این مسئول با اشاره به اینکه ما هر چه داریم از شهداست، گفت: با توجه به اینکه بنیاد مرکز با برخی بانک‌ها تفاهم‌نامه‌ای در پرداخت این وام‌ها منعقد کرده ولی بانک‌ها در پرداخت آن کوتاهی می‌کنند.
وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه بانک‌ها وظیفه دارند وام مسکن را به خانواده شاهد و ایثارگر پرداخت کنند ولی رغبتی در اجرای آن ندارند، که بایستی در این راستا تلاش ‌کنیم موانع موجود برطرف شود.
در این جلسه همچنین پیرامون ماده 51 قانون جامع خدمات‌دهی به جامعه ایثارگران گفت‌وگو و مقرر شد بنیاد لیست اسامی ایثارگران که مشمول این قانون می‌شوند به نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک ارائه بدهد تا اقدامات لازم انجام شود.

50 درصد اعتبارات ساخت مجتمع توانبخشی شهید رجایی از اعتبارات ملی و مابقی نیز استانی تامین شود
حقایق‌پور به مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی شهید رجایی قزوین اشاره کرد و گفت: این مجتمع از پروژه‌های بزرگ بنیاد است که سال 88 عملیات اجرایی آن در دو فاز آغاز شده و اکنون از 81 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: فاز نخست مجتمع شامل استخر و آب درمانی است که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبارات می‌توان تکمیل کرد و همه‌ی مردم به ویژه خانواده شاهد و ایثارگر از خدمات آن استفاده کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه مقرر شده بود 50 درصد اعتبارات ساخت مجتمع یاد شده از اعتبارات ملی و مابقی نیز استانی تامین شود، گفت: تاکنون در احداث این مجتمع اعتبارات ملی دو برابر اعتبارات استانی تخصیص یافته است.
وی از نماینده مردم قزوین در مجلس خواست تا طی بازدید از مجتمع، در جریان روند ساخت آن قرار بگیرد و اقدامات لازم در تامین اعتبارات استانی جهت تکمیل پروژه انجام بدهد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه بی‌اخلاقی‌های جامعه ریشه در ضعف فرهنگی دارد، گفت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی وارد مباحث فرهنگی شوند، بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود.
حقایق‌پور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از راهکارهای کاهش مشکلات جامعه عنوان و بیان کرد: سال جاری اولین جلسه شورای این فرهنگ، با هدف ورود جدی به مباحث فرهنگی و ترویجی، برگزار شده است.
وی به طرح دیدار از خانواده شاهد و ایثارگر اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه هزینه‌ای ندارد و مسئولین دستگاه‌ها باید در انجام دیدارها همت کنند زیرا تجلیل و تکریم از این خانواده‌ها از مهمترین وظیفه ماست.
حقایق‌پور در ادامه از زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی دعوت کرد که در انجام این دیدارها بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین را همراهی کند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان