۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ایران در پسابرجام تحت شدیدترین سیاست‌های مغرضانه آمریکا قرار گرفته است
کد خبر: ۲۰۹۲۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۷ ساعت: ۱۲:۴۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

ایران در پسابرجام تحت شدیدترین سیاست‌های مغرضانه آمریکا قرار گرفته است

محمد امیدی گفت: غربی‌ها در مقابل اقدامات فراتعهدی ایران، نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه برخی از تحریم‌ها و سیاست‌های مغرضانه خود را نیز تشدید کرد.

ایران در پسابرجام  تحت شدیدترین سیاست‌های مغرضانه آمریکا قرار گرفته است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، محمد امیدی، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به یک ساله شدن امضای معاهده برجام اظهار کرد: هم اکنون ۶ ماه از اجرای این توافق نامه می‌گذرد و مناسب است تا مسئولان و کارشناسان به بررسی جوانب مختلف آن بپردازند.
وی افزود: بعد از امضای این توافق نامه میان ایران و ۶ قدرت اتمی جهان، دلسوزان و طرفداران اسلام ناب با تذکرات بسیار در خصوص روزنه‌های نفوذ در برجام، آن را دامی از سوی استکبار برای نظام دانستند اما دیپلمات‌های کشورمان به جای پذیرش این نقد دلسوزانه در مقابل آن موضع گیری و حتی برخورد کردند.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز با گذشت یک سال از برجام عموم مردم و کارشناسان دریافته اند که ما چیزهای بسیاری در ذیل این توافق از دست داده ایم، تصریح کرد: در حقیقت ما با دست خود بسیاری از داشته‌های خود را از دست دادیم و فراتر از تعهدات خود عمل نمودیم اما طرف مقابل نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه برخی از تحریم ها و سیاست های مغرضانه خود را نیز تشدید کرد.
امیدی با انتقاد از رفتار دوگانه برخی دولتمردان در مقابل منتقدان دلسوز داخلی و سیاست‌های دول غربی و آمریکایی عنوان کرد: مسئولان و دیپلمات‌های کشور به جای موضع گیری قاطع در برابر سیاست‌های خلاف متن برجام و اعتراض به آن توجیه گر اقدامات امریکا و غرب شده اند و آن را نقض برجام تلقی نمی‌کنند این در حالی است که در مقابل منتقدان موضع گیری شدید گرفته می‌شود.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: این سیاست و نوع رفتار موجب امیدوار شدن آمریکایی‌ها و ابرقدرت‌های دیگر می‌شود تا فشار خود را بر ایران بیشتر کنند چرا که فکر می‌کنند تحریم‌ها در کشور ما موثر و موجب عقب نشینی مسئولان شده است.
تحلیلگر مسائل سیاسی در پایان با بیان اینکه آمریکا به دنبال تغییر ساختار و رفتار ایران در راستای بازگشت آن به پیش از انقلاب است، اذعان کرد: دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا با ورود در عرصه‌های مختلف از جمله، سیاسی، فرهنگی، جنگ نرم و اقتصاد درصدد نفوذ در ارکان کشور و براندازی انقلاب هستند که این موضوع هوشیاری ما را برای مقابله با این توطئه‌ها می‌طلبد.
انتهای پیام/2002

منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان