۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین مدیران "متخلف" و " زمین خوار" در تیررس خطبه‌های نماز جمعه استان
کد خبر: ۲۰۷۸۸۱ نویسنده: شیدا یاوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۲ ساعت: ۱۰:۱۴ ↗ لینک کوتاه

جمعه هشدار؛

مدیران "متخلف" و " زمین خوار" در تیررس خطبه‌های نماز جمعه استان

هر چند تریبون‌های نماز جمعه استان قزوین، روز گذشته(جمعه) در پرداختن به موضوعاتی همچون حقوق‌های نجومی و سالگرد اقامه اولین نمازجمعه با استان‌های دیگر مشترک بود، اما هشدارها به برخی مدیران "متخلف"، زمین خوار" خطبه‌های استان را برجسته‌تر و ویژه‌ترکرده است.

مدیران "متخلف" و " زمین خوار" در تیررس خطبه‌های نماز جمعه استان
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، اولین روز از داغ ترین فصل سال، جمعه‌ای داغ را برای یکی از حوزه‌های مهم و چالشی استان رقم زد که طی آن برخی از ائمه جمعه و مخصوصا نماینده ولی فقیه در استان، رسما خواستار پایان دادن به تخلفات برخی مدیران و به ویژه مدیران زمین خوار در منطقه "هفت سنگان" شده و این بار از "مشقی نبودن گلوله های هشدار" سخن گفتند.
هر چند عمده رسانه‌ها، در انعکاس خبر نمازجمعه، تیتر خود را مستقیما به انتقاد آیت الله عابدینی، از مدیران متخلف دولت اختصاص دادند، اما ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت با تیتر "امام جمعه قزوین: در حفاظت از بیت المال همه مسئول هستیم" و با بیانی کلی، به استقبال از خطبه‌های این هفته قزوین رفته است. ایرنا البته اشاره‌ای به منطقه هفت سنگان و جزییات دیگر نیز نکرده است.
در هر حال در مهم‌ترین نماز جمعه استان، آیت الله عابدینی، نماینده ولی فقیه با اشاره به تخلفات برخی از مدیران در زمین خواری‌های منطقه، به آنها هشدار داد و تاکید کرد: در صورت ادامه روند زمین خواری اسامی آنها را به مردم معرفی می‌کنیم.
امام جمعه قزوین، با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که جا به جا کنندگان اموال مومنین را در ردیف دشمنان اسلام، قرار می‌دهد، تلاش برخی مدیران برای تصاحب سی هکتار از زمین‌های کشاورزی درجه یک منطقه هفت سنگان را پدیده‌ای خلاف ایمان و امانتداری توصیف کرد.

استاندار قزوین اجازه زمین خواری برخی مدیران را ندهد

به گفته آیت الله عابدینی، برخی از مدیران استان قصد دارند با دور زدن قانون، این زمین‌ها را در خدمت مطامع شخصی قرار دهند و اگر به این روند پایان ندهند، اسامی آنها را به مردم اعلام خواهد کرد.
وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که در مورد زمین‌های کشاورزی فرموده اند:" حتی در زمین کشاورزی اجازه ساخت حوزه علمیه را ندهید." بیان کرد: عده‌ای از مسئولان قصد دارند این زمین‌ها را در خدمت مطامع شخصی قرار دهند که شکر خدا با همت شورای عالی شهرسازی و معماری این خلاف شرع و انسانیت صورت نگرفت.
امام جمعه قزوین همچنین گفت: از سوی نمازگزاران به این زمین خواران هشدار می‌دهیم که قانون را دور نزنند و فکر تصرف زمین‌های استان را از سر بیرون کنند، این افراد در جایی گفته اند امام جمعه حرفایی می‌زند که گلوله‌هایش مشقی است اما به آنها ثابت خواهیم کرد که گلوله‌های ما مشقی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: از استاندار محترم و شورای عالی شهرسازی تقاضا داریم اجازه ندهند زمین‌های کشاورزی به تصرف عده‌ای زمین خوار دربیاید.
در همین حال امام جمعه الوند هم با انتقاد از عملکرد برخی مدیران این شهرستان تاکید کرد: باید از زمین‌خواری‌های سازماندهی شده و تخریب اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.
اولین روز مردادماه، جمعه داغی را برای استان قزوین و حوزه‌های مدیریت آن رقم زده است. در ماه‌های گذشته، رسانه‌ها، خبرها و گزارش‌های بسیاری از زمین خواری در هفت سنگان و ایجاد مشکل برای کشاورزان منطقه منتشر کرده بودند و با این حساب، باید در انتظار حمایت‌های مردمی و رسانه ای از خطبه های نمازجمعه این هفته قزوین و برخی شهرهای دیگر استان بود. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان