۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نسخه های تلگرامی جایی در پزشکی ندارند/ برخورد جدی با نسخه نویسان فضای مجازی
کد خبر: ۲۰۷۷۶۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۵/۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نسخه های تلگرامی جایی در پزشکی ندارند/ برخورد جدی با نسخه نویسان فضای مجازی

مدیر کل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت با انتقاد از نسخه نویسی تلگرامی ، این اقدام را تخلف محرز و قابل پیگیری قانونی دانست .

نسخه های تلگرامی جایی در پزشکی ندارند/ برخورد جدی با نسخه نویسان فضای مجازی
سید محمد حسین میر دهقان مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با انتقاد شدید از نسخه نویسی تلگرامی اظهار کرد: هرگونه ویزیت ویا نسخه نگاری در فضای مجازی تخلفی محرز و آشکار است و اگر عده ای شاهد این وضعیت هستند، مصداق آن را بیاورند و در عوض برخورد وزارت بهداشت را با خاطیان ببینند زیرا این شیوه جایی در پزشکی ندارد. 

وی با بیان اینکه تله مدیسین تفاوت آشکاری با نسخه نگاری دارد تاکید کرد: تبادل اطلاعات ، گرفتن مشاوره های فوق تخصصی و بررسی پرونده و بهره مندی از نظرات پزشکان مختلف و حاضق اقدام بسیار خوبی است اما نباید این کار به نسخه نویسی و یا ویزیت بیماران بیانجامد. 

میر دهقان گفت: قطعا هر نسخه نویسی و ویزیت  مستلزم معاینه فیزیکی بیمار است و البته اینکه چنین بررسی توسط چه کسی صورت میگیرد و آیا پزشک و یا فرد ویزیت کننده اصلا از دید وزارت بهداشت صلاحیت معاینه را دارد یا خیر نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ارتباط نوع تخصص پزشک معالج با نسخه ای که تجویز میکند نیز بسیار مهم است از سوی دیگر در صورتیکه بیماری دارو های خود را بواسطه ارتباط تلفنی و اتصال آن بین پزشک معالج و داروساز در قالب نسخه تلفنی دریافت کند ، هم پزشک و هم داروخانه به عنوان متخلف تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند . 

انتهای پیام /

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان