۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین برگزاری مسابقه چوگان در هفته قزوین
کد خبر: ۲۰۷۴۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۳۰ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبرداد:

برگزاری مسابقه چوگان در هفته قزوین

محمد علی حضرتی بیان کرد: همکاری مشترک فدراسیون چوگان کشور، هیئت و سازمان ورزش و جوانان استان، شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان در این زمینه می‌تواند رویداد شاخص و ممتازی را برای استان رقم بزند.

برگزاری مسابقه چوگان در هفته قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، محمدعلی حضرتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری مراسم هفته قزوین در استانداری گفت: فراوانی برنامه‌های ریز و درشت در طول یک هفته، موجب سردرگمی مجریان، ریخت و پاش منابع مالی در شرایط ضرورت صرفه جویی، افت کیفیت مراسم و عدم تامین رضایت شهروندان می‌شود و بهتر است توان مجموعه‌ها و دست‌اندرکاران مراسم صرف چند برنامه برگزیده، برجسته و سازگار با اولویت‌های فرهنگی استان شود.
وی با اشاره به پرونده چوگان که در انتظار ثبت جهانی است، گفت: وقتی که ما با احیای ورزش سنتی و هیجان انگیز چوگان در دولتخانه صفوی توانستیم قزوین را به عنوان قطب این ورزش در کشور مطرح کنیم و استقبال چشمگیر مردم شهر و گردشگران نوروزی در تعطیلات عید 94 به تثبیت این جایگاه منجر شد.
این مسئول ادامه داد: همکاری مشترک فدراسیون چوگان کشور، هیئت و سازمان ورزش و جوانان استان، شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان در این زمینه می‌تواند رویداد شاخص و ممتازی را برای استان رقم بزند و روز قزوین باید با این تراز خود را سازگار کند. 
حضرتی همچنین از اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین برای مشارکت در برگزاری آیین‌های فرهنگی و هنری هفته قزوین در بناهای تاریخی شهر، به ویژه در باغ فرهنگی چهلستون، مجموعه عالی‌قاپو، مدرسه سردار، مدرسه صالحیه و آب‌انبار سردار خبرداد.
وی افزود: این مراسم متعلق به تمامی شهروندان استان است و باید با خودداری از هرگونه تکروی و بهره‌برداری جزیره‌ای به نمادی تمام عیار از وحدت و یکپارچگی اجتماعی ساکنان این سرزمین ‌تبدیل شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با تاکید بر توزیع زمانی و سنجیده برنامه‌ها برای معرفی ظرفیت‌های استان در طول سال گفت: بسیاری از برنامه‌های پیشنهادی را در فرصت‌های مناسب و با زمانبندی حساب شده در فصول مختلف سال به انجام رساند و مجموعه‌ای از رویدادهای برانگیزاننده را طراحی و اجرا کرد و سراغ مباحث و موضوعاتی رفت که ویژگی‌های این استان را مورد تاکید قرار می‌دهد نه شعارها و ایده‌هایی که معارضان و منتقدان جدی در سطح کشور دارد.
حضرتی از برگزاری کنگره معماری و شهرسازی استان قزوین در آبان ماه 95 توسط میراث فرهنگی و با مشارکت دانشگاه‌های بین‌المللی امام خمینی(ره)، آزاد اسلامی، راه و شهرسازی، نظام مهندسی، تشکل‌های غیر دولتی و انجمن‌های علمی استان خبر داد و گفت: این همایش، در حقیقت پیش درآمدی بر پنجمین کنگره سراسری معماری و شهرسازی کشور است که در "بم" برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان