۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کشتار کشمیر مانند مسلمان‌کشی بوسنی است/ وزارت خارجه از مردم کشمیر دفاع کند
کد خبر: ۲۰۷۳۱۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کشتار کشمیر مانند مسلمان‌کشی بوسنی است/ وزارت خارجه از مردم کشمیر دفاع کند

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز ضمن محکوم کردن مسلمان‌کشی در کشمیر تأکید کرد: وزارت خارجه باید به‌ اقتضای قانون اساسی از مردم مظلوم کشمیر دفاع کند. چراکه این کشتار مانند مسلمان‌کشی در بوسنی و هرزه‌گوین است.

کشتار کشمیر مانند مسلمان‌کشی بوسنی است/ وزارت خارجه از مردم کشمیر دفاع کند

حجت‌الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری صبح قزوین ، با اشاره به کشتار مسلمانان کشمیر توسط ارتش هند، اظهار داشت: سیاست پنهانی در سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی جهان از جمله آمریکا و اسرائیل برای ضربه زدن به فرهنگ انقلاب اسلامی وجود دارد؛ چراکه این فرهنگ در سراسر جهان صادر شده و طرفداران فراوانی دارد که از جمله آنها کشمیر هند است.

سالک با اشاره به مواضع انقلابی مردم کشمیر،‌ آن را مسبوق به سابقه دانست و افزود: در میان شیعیان کشمیر شخصیت‌ها و علمای بسیاری وجود دارد، اما متأسفانه ما شاهد مسلمان‌کشی در آنجا هستیم.

عضو جامعیت روحانیت مبارز با بیان اینکه گاهی هند و پاکستان موضعی را در قبال کشمیر مطرح می‌کنند که به قتل‌عام مردم کشمیر تمام می‌شود،‌یادآور شد: این مسئله مانند مسلمان‌کشی در بوسنی و هرزه‌گوین بود که هر 30 سال حمله می‌کنند و مسلمانان آنجا را از بین می‌برند.

وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی یک قدرت بازدارنده و در سطح جهان نقش‌آفرین است، افزود: کشورهای اسلامی و علمای جهان اسلام نباید در قبال جنایات کشمیر سکوت کنند و لازم است از حقوق حقه مردم کشمیر دفاع کنند.

سالک ضمن محکوم کردن مسلمان‌کشی در کشمیر تأکید کرد: وزارت خارجه باید به‌ اقتضای قانون اساسی از مردم مظلوم کشمیر دفاع کند.

به گزارش صبح قزوین ، روز شنبه 19 تیر مسلمانان جامو و کشمیر در اعتراض به کشته شدن برهان وانی رهبر مسلمان حزب مجاهدین کشمیر و تشییع پیکر او، توسط 70هزار نفر از نظامیان هند سرکوب و به خاک و خون کشیده شدند که در نتیجه این کشتار خشونت بار نزدیک به 43 نفر کشته و بیش از دوهزار نفر از مردم کشمیر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان