۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین بی‌حجابی و بدحجابی از منظر قانون، جرم است
کد خبر: ۲۰۷۲۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۹ ساعت: ۱۳:۳ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

بی‌حجابی و بدحجابی از منظر قانون، جرم است

صادقی نیارکی با بیان اینکه بدحجابی جرم است، افزود: با توجه به قوانین ذکر شده رعایت نکردن این موارد به معنای ارتکاب جرم است و فرد بی‌حجاب یا بدحجاب از منظر قانون، مجرم تلقی می‌شود.

 بی‌حجابی  و بدحجابی از منظر قانون، جرم است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام صادقی نیارکی، دادستان قزوین در دیدار دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب و اعضا این بنیاد در قزوین گفت: از شهروندانی که با پوشش زننده و غیراسلامی در انظار ظاهر می‌شوند، انتظار می‌رود که تمامی مبانی و ملاک‌های اسلامی که در آموزه‌های دینی، دستورات و قانونگذاری کشور قرار دارد را رعایت نمایند.
صادقی نیارکی با بیان اینکه بدحجابی جرم است، افزود: با توجه به قوانین ذکر شده رعایت نکردن این موارد به معنای ارتکاب جرم است و فرد بی‌حجاب یا بدحجاب از منظر قانون، مجرم تلقی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امروزه با وجود این همه هجمه فرهنگی از سوی دشمنان، حجاب وسیله و ابزاری در جهت حفظ ارزش‌ها محسوب می‌شود.
این مسئول با اشاره به اهمیت حفظ حجاب گفت: جامعه‌ای که در آن زنان و مردان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند جامعه و محیطی آرام و امن و جامعه ای به سوی تعالی و سلامت خواهد بود.
این مقام قضایی ابراز کرد: حجاب تنها مختص زنان نیست بلکه پوشش زن و مرد را شامل می‌شود اما این پوشش برای زنان بیشتر نمایان و مورد توجه است.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین رعایت و حفظ حجاب را لازمه حفظ کرامت و حرمت انسانی دانست و تصریح کرد: با توجه به حسایت موضوع و تردد بالای مراجعین به محاکم قضایی خطاب به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مواردی را در خصوص رعایت حجاب توسط مراجعین یادآور ی کرده‌ایم.
عضو شورای مسئولان قضایی استان در خصوص محتوای نامه ارسالی به حفاظت و اطلاعات دادگستری گفت: نظر به اینکه حفظ و رعایت شعائر مذهبی و شئونات اخلاقی در کلیه مراکز توسط کارکنان و مراجعین لازم و ضروری است، متاسفانه مشاهده می‌شود برخی از مراجعین با پوشش غیرمتعارف و با آرایش‌های غلیظ به مراجع قضایی مراجعه و متاسفانه واحد بازرسی و حفاظت نیز مسامحه در این موارد نموده و به وظیفه خود عمل نمی نمایند و پس از ورود این افراد به مجموعه و برخورد با آنها آثار بدی بجا می‌گذارد.
وی افزود: موارد بیان شده را واحدهای بازرسی و حفاظت فیزیکی دادگستری به دقت انجام و به وظایف ذاتی خود در این خصوص عمل نمایند.
وی در پایان تاکید کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی به کرات مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و مطالبه عفاف و حجاب و راهکارهای اجرایی گسترش این فرهنگ باید در دستور کار تربیتی خانواده‌ها و نهادهای متولی قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت دادگستری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان