۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین واحدهای کسب و کار برای جلوگیری از گسترش قاچاق کالا رتبه بندی می‌شوند
کد خبر: ۲۰۷۱۱۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۸ ساعت: ۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

واحدهای کسب و کار برای جلوگیری از گسترش قاچاق کالا رتبه بندی می‌شوند

علیرضا کشاورز قاسمی گفت: رتبه بندی واحدهای کسب و کار با هدف جلوگیری از گسترش اقتصاد زیر زمینی و قاچاق کالا و ایجاد تمایز بین فعالین اقتصادی از طریق به کارگیری روش‌های علمی و عادلانه صورت می‌گیرد.

واحدهای کسب و کار برای جلوگیری از گسترش قاچاق کالا رتبه بندی می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلسه بررسی عملکرد و برنامه‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی شب گذشته(یکشنبه) با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.
علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در این جلسه با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی قزوین در راستای تحقق بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تشکیل جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری از اقدامات اتاق بازرگانی قزوین در جهت اهداف تعیین شده است.
تشکیل 25جلسه شورای گفت‌وگو با بیش از 100 مصوبه در قزوین
وی افزود: ارائه مشاوره به شرکت‌های دانش بنیان در راستای تولید انبوه و تجاری سازی ایده‌ها، پذیرش و مشاوره در زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی، برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه در کربلای معلی، برنامه‌‎ریزی و پیگیری جهت راه‌اندازی دفتر تجاری در روسیه از دیگر برنامه‌هاست.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا 25 جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تشکیل شده و بیش از 100 مصوبه استانی حاصل جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در ابعاد مختلف صنعت، معدن و کشاورزی است.
وی با اشاره به رتبه بندی واحدهای کسب و کار بیان کرد: این کار با هدف جلوگیری از گسترش اقتصاد زیر زمینی و قاچاق کالا و ایجاد تمایز بین فعالین اقتصادی از طریق به کارگیری روش‌های علمی و عادلانه رتبه بندی صورت می‌گیرد.
کشاورز قاسمی ادامه داد: جمع آوری اطلاعات مدیریتی، مالی، حقوقی و قانونی بیش از یک هزار بنگاه اقتصادی از اقدامات جاری اتاق بازرگانی قزوین است.
وی در ادامه از رتبه‌بندی همه واحدهای کسب و کار طی سال‌های آتی خبر داد و عنوان کرد: بررسی نحوه تخصیص ارز مرکز مبادلات ارزی در قبال ارائه برگ سبز گمرکی، بررسی موازی کاری ادارات و دوباره کاری دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسانی، تلاش در جهت ایجاد پنجره واحد تجاری گمرک، بررسی موانع و مشکلات اخذ تسهیلات بانکی و بررسی قوانین مزاحم در حوزه کسب و کار از مصوبات ملی و فرا استانی اتاق بازرگانی است.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اضافه کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی نیز به منظور سهم‌بری عادلانه در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با افزایش سهم نیروی انسانی راه‌اندازی شده که تشکیل کانون زنان بازرگان، مساعدت در تشکیل شرکت بین المللی کشمش تکوین و تشکیل انجمن قارچ و کمپوست از اقدامات صورت گرفته در این تشکل‌هاست.
اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی
وی خاطرنشان کرد: اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری نیز یکی دیگر از اقدامات اتاق بازرگانی قزوین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که با هدف بازار سنجی، دستیابی به امکانات و شناسایی فرصت‌ها، امضای تفاهم‌نامه همکاری، عقد قرارداد توسعه روابط تجاری استان انجام می‌شود.
کشاورز قاسمی عنوان کرد: پذیرش و مشاوره در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز با هدف افزایش سرمایه‌گذاری به منظور ارتقای تولید و افزایش صادرات انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: از برنامه‌های آتی در این بخش می‌توان به جذب سرمایه‌گذار از ترکیه و چین و همچنین پذیرش سرمایه‌گذاران ایتالیایی در حوزه بافت قلمه و تولید محصولات گلخانه‌ای اشاره کرد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان