۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین سالانه یک درصد هم به تعداد بیمه‌شدگان استان اضافه نمی‌شود
کد خبر: ۲۰۶۴۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۶ ساعت: ۱۱:۳۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین:

سالانه یک درصد هم به تعداد بیمه‌شدگان استان اضافه نمی‌شود

علیرضا محسنی گفت: سالانه ۱۰ درصد به تعداد بازنشستگان استان اضافه می‌شود در حالی که حتی یک درصد هم به تعداد بیمه شدگان جدید اضافه نمی‌شود که امیدواریم با توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال، جمعیت بیمه‌شدگان افزایش یابد.

سالانه یک درصد هم به تعداد بیمه‌شدگان استان اضافه نمی‌شود
علیرضا محسنی، مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور اظهار کرد: 42 میلیون نفر در کل کشور زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان قزوین نیز حدود ۶۴ درصد با جمعیتی بالغ بر ۷۷۹ هزار و ۸۳۴ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه آمار بیمه شدگان اصلی استان، ۲۲۵ هزار و ۷۷۸ نفر است، عنوان کرد: تعداد مستمری بگیران شامل بازماندگان، بازنشستگان و ازکار افتادگان نیز ۶۱ هزار و ۱۲۹ نفر می‌باشد.
وی در ادامه تصریح کرد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان 7 هزار و 633 نفر و تعداد کارگاه‌های فعال بیمه پرداز استان نیز 16 هزار و 163 کارگاه است.
محسنی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی و غیردولتی است، ادامه داد: بیشترین سیاست‌ها و اهداف این سازمان برگرفته از سیاست‌های دولت بوده و سه رکن اصلی سازمان تامین اجتماعی ارائه خدمات بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی است که هیچ‌گاه از یکدیگر جدا نبوده و همواره حمایت کننده یکدیگر هستند.
وی عنوان کرد: سازمان تأمین اجتماعی نخستین خریدار درمان و دومین تولید کننده درمان است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: سالانه ۱۰ درصد به تعداد بازنشستگان استان اضافه می‌شود در حالی که حتی یک درصد هم به تعداد بیمه شدگان اضافه نمی‌شود که امیدواریم با توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال جمعیت بیمه‌شدگان افزایش یابد.
وی اضافه کرد: مبالغ دریافتی به صورت حق بیمه حدود ۹۲ درصد از مجموع هزینه‌های مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان بیکاری را پوشش می‌دهد و ۸ درصد کمبود از طریق سرمایه گذاری در شرکت‌های اقتصادی تامین می‌شود.
محسنی اضافه کرد: سال گذشته دریافتی‌های تامین اجتماعی استان، ٧٨٥ میلیارد تومان و مجموع هزینه‌ها نیز ٩٩٤ میلیارد تومان بود که آمارها حاکی از افزایش 27 درصدی هزینه‌ها نسبت به دریافتی‌ها است.
وی در ادامه عنوان کرد: دریافتی‌های خرداد ماه سال جاری ٧٤ میلیارد تومان بوده در حالی که در این مدت ٧٥ میلیارد تومان حقوق و ٦ میلیارد تومان نیز بیمه بیکاری پرداخت شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین تاکید کرد: مؤثرترین ارگان در موضوع رفع موانع تولید و حمایت از تولیدکنندگان، تأمین اجتماعی است که همه تلاش خود را برای حمایت از تولیدکنندگان و صنعت‌گران به‌کار می‌گیرد.
وی در پایان بیان کرد: هم‌اکنون 8 شعبه اصلی در استان وجود دارد که شامل سه شعبه در قزوین و یک شعبه در شهرهای البرز، محمدیه، تاکستان، بوئین زهرا و آبیک است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان