۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین جزئیات دیدار سفیر فرانسه از انستیتو پاستور اعلام شد
کد خبر: ۲۰۶۳۰۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

جزئیات دیدار سفیر فرانسه از انستیتو پاستور اعلام شد

رئیس انستیتو پاستور ایران ضمن تکذیب ورود نابهنگام و محرمانه سفیر فرانسه به این مرکز استراتژیک از جزئیات کامل و برنامه‌های جدید همکاری بین دو کشور خبر داد.

جزئیات دیدار سفیر فرانسه از انستیتو پاستور اعلام شد
مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ در خصوص جزئیات دیدار محرمانه سفیر فرانسه 48 ساعت گذشته در این مرکز استراتژیک اظهار کرد: این دیدار کاملا از پیش تعیین شده و با پشتیبانی و حضور وزارت امور خارجه و معاون ایشان و در جمع روسای بخش‌های تحقیقاتی انستیتو پاستور در محل پاستور صورت گرفته و همه تصاویر و شواهد و مستندات آن در خصوص این دیدار تشریفاتی و رسمی کاملا در دست است .

رئیس انستیتو پاستور ایران عنوان کرد :در حالی که برخی از رسانه‌ها این دیدار را کاملا محرمانه و مبهم اعلام کرده‌اند و این در حالی است که هیچ یک از رسانه‌های خبری برای واکاوی و استعلام جریان چنین حضوری نه با ریاست پاستور و نه با هیچ یک از مجموعه‌های این جانب تماسی نگرفته‌اند و آنچه که هم اکنون در رسانه‌ها منعکس شده کذب و نتیجه برداشت‌های شخصی آنها است. 

قانعی در ادامه گفت: پس از سپری شدن دوره‌های تحریم و گذر بیش از 3 الی 4 سال از این دوره دوباره معاهدات و همکاری‌های انستیتو پاستور ایران با همتای فرانسوی‌اش از سر گرفته شد و به هیچ عنوان این جانب دیدار خصوصی  با سفیر فرانسه برخلاف آنچه که در جراید خبری ذکر شده نداشته‌ام.

رئیس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: به علت اینکه با آغاز دوران تحریم ، ارتباطات علمی و تحقیقاتی ایران با همه کشورها علی‌الخصوص انستیتو پاستور فرانسه قطع شد و حتی برخی از حساب های مربوط به پروژه‌های علمی و تحقیقاتی نیز بلوکه شد در این دیدار قول همکاری‌های بیشتر پاستور فرانسه و همچنین از سرگیری تعاملات علمی تحقیقاتی در این خصوص از سوی سفیر فرانسه در جمع اعضای کمیته‌های تحقیقاتی پاستور و همچنین معاون  وزیر امور خارجه داده شد.

وی ادامه داد: به گونه‌ای که هم اکنون جدیدترین برنامه‌های آغاز این تحقیقات مشارکت علمی ایران در بزرگترین پروژه تحقیقاتی برای واکسن سیاه سرفه و سایر واکسن‌های نوترکیب جدید است. 

قانعی همچنین در خصوص آخرین اطلاعات علمی رد و بدل شده در دیدار اخیر سفیر فرانسه با انستیتو پاستور تصریح کرد: ایران از ابتدا با پاستور فرانسه در خصوص  پروژه‌های علمی تحقیقاتی همکاری داشته است که همه مفاد آن را نیز سفیر سابق  فرانسه به خوبی میداند اما چون سفارت کنونی به تازگی انتخاب شده و چندان در جریان نحوه همکاری‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی استراتژیکی انستیتو پاستور ایران و فرانسه نبود.

 وی افزود: در این دیدار ضمن بازدید از دو بخش سل و بیوتکنولوژی این مرکز و استقبال وی از توان علمی تحقیقاتی کشورمان در زمینه‌های تولید کیت‌های تشخیصی و سایر پروژه‌های تحقیقاتی در جریان دقیق معاهدات ایران و فرانسه قبل از تحریم در زمینه پروژه‌های علمی قرار گرفت و قول حل همه مشکلات پیش آمده پیش روی همکاری‌های علمی این دو کشور و هزینه‌های علمی مرتبط با آن را نیز به انستیتو پاستور ایران داد. 

انتهای پیام /

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان