۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین نخستین همایش منطقه‌ای حوزه هماهنگی و ارتباطات مردمی بهزیستی برگزار شد
کد خبر: ۲۰۵۶۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۲ ساعت: ۱۹:۲۷ ↗ لینک کوتاه

به میزبانی استان قزوین؛

نخستین همایش منطقه‌ای حوزه هماهنگی و ارتباطات مردمی بهزیستی برگزار شد

نخستین همایش منطقه‌ای حوزه هماهنگی و ارتباطات مردمی بهزیستی کشور به میزبانی استان قزوین برگزار شد.

نخستین همایش منطقه‌ای حوزه هماهنگی و ارتباطات مردمی بهزیستی برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، نخستین همایش منطقه‌ای حوزه هماهنگی و ارتباطات مردمی بهزیستی کشور عصر امروز(سه‌شنبه) با حضور رؤسای ستاد هماهنگی، پذیرش و ارتباطات مردمی استان‌های تهران، البرز، قم و همدان به میزبانی استان قزوین برگزار شد.
محمدمهدی امیری، رئیس مرکز هماهنگی و ارتباطات مردمی سازمان بهزیستی کشور در این همایش با بیان سیاست‌های راهبردی سازمان از ادغام و تجمیع وظایف ستاد پذیرش با مرکز ارتباطات مردمی خبر داد.
وی در ادامه افزود: این همایش به منظور تبیین سیاست‌ها، اهداف و برنامه‌های حوزه ارتباطات مردمی، بررسی چالش‌های منطقه و راهکارهای مناسب با بیان نقاط قوت و ضعف ادغام وظایف ستاد پذیرش و هماهنگی استان‌ها برگزار می‌شود.
رئیس مرکز هماهنگی و ارتباطات مردمی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در همین راستا با برگزاری همایش‌های منطقه‌ای سعی داریم تا با همفکری استان‌ها، راهکارهای مناسبی جهت مرتفع نمودن مشکلات احتمالی ایجاد نماییم.
وی در ادامه، رابطه و ضابطه‌ها و تراکم‌کاری، موازی کاری و مشکلات فضای اداری و ضعف‌های سامانه‌های موجود و مراجعه افراد غیرمددجو را از مهمترین مسائل و مشکلات این حوزه دانست.
امیری، استقلال جامعه هدف، ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات، نگاه کارشناسی در بررسی درخواست‌های مراجعین، وحدت رویه و تمرکز و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها به منظور انضباط مالی را از جمله برنامه‌های این مرکز عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد ستاد هماهنگی و پذیرش سازمان بر این است که با بررسی بانک اطلاعاتی، نواقص و کاستی‌های موجود شناسایی و در نگاه بلندمدت همه اطلاعات مربوط به ارائه خدمات در بانک اطلاعاتی مددجویی ثبت شود.
در ادامه این همایش حسین افشار مقدم مدیرکل بهزیستی استان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت استان عنوان کرد: استان قزوین کمتر از 1 درصد مساحت جغرافیایی کشور را در بر می‌گیرد و در عین حال 31 درصد راه‌های کشور در این استان متمرکز شده است.
وی افزود: قرار گرفتن این استان در شاه راه‌های مواصلاتی کشور یکی از عمده‌ترین دلایل ظهور آسیب‌های وارداتی در این استان است.
افشار مقدم خاطرنشان کرد: حدود 64 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که این خود نشان دهنده وجود قشر کارگر و محرومیت استان است و این در حالیست که استان قزوین جزء سه استان مهاجر پذیر کشور نیز می‌باشد.
افشار مقدم در پایان با تأکید بر ضعف اعتبارات استانی، خواستار بررسی اختصاصی برای حل مشکلات استان‌ها در بهزیستی کشور شد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان