۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین برای سلامتی مردم ذره‌ای دریغ نکرده‌ام/ همراهی کمیسیون بهداشت و رییس جمهور برای سلامت مردم
کد خبر: ۲۰۴۷۸۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برای سلامتی مردم ذره‌ای دریغ نکرده‌ام/ همراهی کمیسیون بهداشت و رییس جمهور برای سلامت مردم

وزیر بهداشت گفت: در طول این ۳ سال گذشته شبانه روز برای سلامت مردم تلاش کرده‌ام.

برای سلامتی مردم ذره‌ای دریغ نکرده‌ام/ همراهی کمیسیون بهداشت و رییس جمهور برای سلامت مردم
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه همایش بین المللی کنترل بیماری های غیرواگیر  گفت: براساس گفته های آقای تلستنوف معاون سازمان بهداشت جهانی ایران در پیشگیری  از بیماری های غیرواگیر پیشرفت قابل توجهی داشته اما متأسفانه آمارهای واقعی نشان دهنده مرگ و میر مردم کشور در اثر این نوع بیماری ها است. 
 
وی بیان کرد: در طول 3 سال گذشته ما  سعی کردیم تا درد و رنج مردم برای تأمین دارو و دسترسی به خدمات و حمایت های به هنگام نیاز در کشور علی رغم تمام مشکلات سیاسی برطرف شود اما با این وجود مسئله تحریم ها وزارت بهداشت را با مشکلات متعددی روبه رو کرد. 
 
وزیر بهداشت در خصوص گسترش شبکه بهداشتی از روستا به شهر گفت: به ازای هر 3 نفر یک مراقب تمام وقت در این شبکه ها وجود دارد و به ازای هر 12 هزار نفر یک پایگاه، همچنین به ازای هر 45 هزار نفر یک مرکزجامع خدمات تمام وقت در کشور وجود دارد. 
 
هاشمی ادامه داد: بعضی از افراد به من ایراد می گیرند که درمان محور و درمان گر هستم اما همه مردم ایران به این باور رسیده اند که ما به آنها فکر می کنیم و درد آن ها به مصداق درد خودمان است و من در طول این 3 سال گذشته شبانه روز برای تأمین رفاه و سلامت مردم تلاش کرده ام. 
 
وی ابراز داشت: وقتی مردم دارو پیدا نمی کنند و اورژانس بیمارستان ها مناسب نباشد هر چقدر من موعظه کنم کار بیهوده ای انجام داده ام زیرا مسئله بهداشت و سلامت مردم یک مقوله ای کاملاً اساسی در کشور است. 
  
وی اذعان داشت: ما در حال تدوین برنامه ششم هستیم که اگر به این موفقیت دست یابیم اقدامات آسیب رسان و عوارض ناشی از آن در کشور بسیار کاهش می یابد. 
 
هاشمی عنوان کرد: وزارت بهداشت در پیشگیری از بیماری غیرواگیر همه تلاش خود را می کند تا با پیشگیری  و آموزش بتواند سلامت مردم را تأمین کنند. 
 
هاشمی ادامه داد: همه روسای دانشگاه ها معاونان و ستاد وزارت بهداشت باید به این باور و تعهد برسند که که کار اصلی پیشگیری از بیماری بوده و اگر همه ما با این دید به مسئله نگاه کنیم می توانیم بگوییم که افراد ثروتمندی هستیم. 
 
وی اضافه کرد: ما باید بخش اعظمی از بودجه را به سمت پیشگیری و سلامت روان و اعتیاد ببریم تا وضعیت اقتصادی در کشور بهبود یابد. 
 
وزیر بهداشت ذکر کرد: اگر 50 هزار نفر در ایران بالای 50 سال بیمار باشند 28 هزار نفر در اثر بیماری قلبی و 10 هزار  نفر در اثر تصادفات فوت می کنند که اگر ما بتوانیم با برنامه ریزی درست بر روی این دو مورد سرمایه گذاری کنیم دستاورد بزرگی برای کشور به دست می آید. 
 
هاشمی عنوان کرد: درمورد بیماری های تنفسی و در جهت کنترل سرطان کل کشور باید بسیج شوند و ما با همکاری و مساعدت دولت و مجلس در این امر موفق می شویم. 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل این وزارت خانه در ncv نپذیرفتن حرف ما به وسیله مردم است افزود: هرهفته هزار و 200 نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود که تریبون آنها برای آگاه سازی مردم در اختیار شماست و ما باید از این ظرفیت و صدا و سیما در راستای آگاهی دادن به مردم در حوزه سلامت تلاش کنیم. 
 
وی ابراز داشت: در مقوله غذا و رفع کمبود های احتمالی آن با وزارت جهاد کشاورزی به یک تفاهم نامه ای دست پیدا کردیم که می تواند کمک بزرگی در تأمین سلامت مردم بکند. 
 
هاشمی عنوان کرد: در طی 3 سال گذشته شبکه های بهداشت روستایی و شهری ایجاد کردیم که با تربیت پزشکان در مناطق محروم و راه اندازی سیستم ارجاع و پزشک خانواده سعی در پیشگیری  از بیماری های غیرواگیر در سراسر کشور کردیم.  
 
وی ذکر کرد: شورای عالی سلامت به ریاست رئیس جمهور و 9 وزیر معتمد برگزار شد و تصمیمات خوبی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر صورت گرفت. 
 
وی افزود: متولی سلامت در ایران رئیس جمهور بوده و من از روسای دانشگاه خواهشمندم کار آموزش پیشگیری از بیماری  های غیرواگیر را  به طور جدی بررسی کنند زیرا مردم علاقه  مند به سلامتشان بوده و پزشکان باید به دور از هیاهوی سیاسی در جهت توانمندسازی مردم تلاش بسیاری بکنند. 
 
وزیر بهداشت در پایان گفت: در بحث تدوین سند پیشگیری از بیماری های غیرواگیر جزو کشورهای اول هستیم و این مسئله باید ادامه پیدا کند تا مردم در حوزه سلامت هیچ گونه مشکلی نداشته باشند. 
 
در ادامه این مراسم اسدی لاری قائم مقام وزیر در امور بین الملل گفت: طی برگزاری دوره های آموزش بیماری غیرواگیر در دانشگاه لوزان پزشکان متخصص ایرانی مشارکت خوبی داشته و در همان زمان اقدامات اولیه برای تبیین برنامه ملی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر انجام و کمیته ملی با مسئولیت وزیر بهداشت و دکتر لاریجانی تشکیل شده و چارچوب آن در مرداد ماه سال 94 به امضا رسید و در نهایت به وسیله شورای سلامت و امنیت قضایی به تصویب رسید. 
 
وی بیان کرد: رهبران سیاسی کشورهای مختلف بیانیه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر را امضا کرده و متعهد به اجرای آن شده اند و قرار است در سال 97 گزارش اقدامات انجام شده به سازمان بهداشت جهانی ارائه شود. 
 
وی گفت: هدف از برنامه ملی رسیدن به سلامت پایدار بوده  نظام سلامت ایران به عنوان یکی از الگوهای جهانی همواره به فکر طول عمر باکیفیت برای مردم ایران است. 
 
انتهای پیام/ 
 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان