۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حجاب مانع پیشرفت زنان ورزشکار نیست/ شهرستان‌ها باشگاه تیراندازی ندارند
کد خبر: ۲۰۴۷۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۰ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

بانوی ورزشکار قزوینی:

حجاب مانع پیشرفت زنان ورزشکار نیست/ شهرستان‌ها باشگاه تیراندازی ندارند

نیلوفر برخورداری با بیان اینکه امروزه زنان هیچ محدودیتی برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی را ندارند، بیان کرد: تیراندازی یکی از ورزش‌هایی است که خانم‌ها می‌توانند با حجاب کامل در کشورها و میادین بین‌المللی حضور یابند.

حجاب مانع پیشرفت زنان ورزشکار نیست/ شهرستان‌ها باشگاه تیراندازی ندارند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، امروزه زنان و بانوان حرف‌های زیادی در عرصه‌های مختلف برای گفتن دارند و باحضور فعال در جامعه به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند که باعث سربلندی کشور شده است.
در طول سال‌های متوالی همواره زنان در رقابت‌های ورزشی پا به پای مردان به مسابقه و مبارزه پرداخته‌اند و در این میان به عناوین و افتخارات زیادی نیز دست پیدا کرده‌اند.
حضور زنان در عرصه ورزش در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران با وجود محدودیت‌هایی از قبیل دشواری ورود به برخی از رشته‌ها و انجام آن‌ها برای بانوان، نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است.
امروزه در بسیاری از رشته‌ها در عرصه بین المللی حضور بانوان با حجاب اسلامی امری پذیرفته شده است و تلاش‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

نیلوفر برخورداری از جوانان ورزشکار قزوینی است که فعالیت در رشته تیراندازی را از ۶ سال پیش آغاز کرده و در رقابت‌های آزاد قهرمان کشوری به مقام دوم دست یافته است.
این ورزشکار با بیان اینکه فارغ‌التحصیل رشته آب و هواشناسی در مقطع کارشناسی است، اظهار کرد: با توجه به سابقه ورزش تیراندازی در خانواده از نوجوانی به فعالیت در این رشته علاقه‌مند و جذب شدم.
وی افزود: من در خانواده‌ای تقریبا ورزشی پرورش یافتم، برادرم در رشته تیراندازی و کشتی کار فعالیت داشته و قهرمانی کشور را در کارنامه خود دارد و همچنین پدر و عمویم در رشته تیراندازی سابقه درخشانی دارند.
برخورداری درباره عناوینی که تاکنون کسب کرده، توضیح داد: در ۱۹ سالگی دو دوره به اردوی تیم ملی جوانان و نوجوانان دعوت شدم و شهریور سال گذشته مقام دوم قهرمان کشوری را کسب کردم.
بانوی ورزشکار قزوینی افزود: بهمن ماه سال ۹۴ موفق به کسب مقام سوم مسابقه آزاد و در اسفند سال گذشته مقام اول فینال فینالیست‌ها را کسب کردم و در سال جاری هم در مسابقات آزاد قهرمان کشوری که خرداد ماه برگزار شد توانستم سکوی دوم را فتح کنم.
وی ادامه داد: در این مسابقات توانستم رکورد ۳۸۱ را برای تپانچه بادی ثبت کنم که بیشترین رکورد آن تاکنون ۳۸۹ بوده است.
این ورزشکار خاطرنشان کرد: آخر تیرماه ۱۳۹۵ به مسابقات آزاد قهرمانی کشوری اعزام خواهم شد.
برخورداری با بیان اینکه ساکن شهر محمدیه قزوین است، عنوان کرد: از ۳ سال پیش برای تمرین به تهران رفت و آمد می‌کردم اما یک سال و نیم اخیر در باشگاه کوثر قزوین زیر نظر مربی تمرین می‌کنم.

شهرستان‌ها باشگاه تیراندازی ندارند
بانوی ورزشکار قزوینی در ادامه گفت: با توجه به اینکه تیراندازی در کشور ما ورزشی پرهزینه و گرانی است در شهرستان‌ها امکان برگزاری این باشگاه وجود ندارد.
وی بیان کرد: تیراندازی ورزشی است که متاسفانه چندان استقبالی از آن نمی‌شود و تصور می‌کنند ورزش خشنی است در حالی که اینگونه نیست.
این ورزشکار اضافه کرد: رشته تیراندازی علاقه زیادی می‌طلبد و ورزشی است که باید صبور بود تا نتیجه گرفت، من در این ۶ سال زحمات زیادی کشیدم تا بتوانم به این جایگاه برسم.
برخورداری اذعان داشت: با این وجود، استقبال جوانان استان از این رشته ورزشی مطلوب است و حتی نونهالان هم وارد تیراندازی شده‌اند زیرا ورزشی است که در هر سنی می‌توان انجام داد.
وی در خصوص تاثیر ورزش در زندگی خود، تشریح کرد: تیراندازی بستگی زیادی به تمرکز دارد از این به کار و زندگیم آرامش خاصی می‌بخشد درواقع می‌توان گفت؛ تیراندازی ورزشی است که انسان‌ها را صبور می‌کند.
بانوی ورزشکار قزوینی تصریح کرد: با توجه به سختی‌هایی که کشیدم وقتی نتیجه آن را در رقابت‌هایم می‌بینم برای ادامه راه انرژی و انگیزه‌ام چند برابر می‌شود.

موفقیت بانوان محجبه ورزشکار بر تمام دنیا ثابت شده است
این ورزشکار با بیان اینکه امروزه زنان هیچ محدودیتی برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی را ندارند، گفت: تیراندازی یکی از ورزش‌هایی است که خانم‌ها می‌توانند با حجاب کامل در کشورها و میادین بین‌المللی حضور یابند.
برخورداری افزود: شاید محجبه بودن کمی شرایط ما را نسبت به زنانی که حجاب ندارند سخت‌تر ‌کند اما با اراده‌ای که بانوان مسلمان دارند، حجاب مانعی برای موفقیتشان نیست و این بر تمام دنیا ثابت شده است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب بعضی از بانوان جامعه بیان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر زنان و دختران ما درگیر برخی مسائل پیش پا افتاده‌ای مانند مدگرایی شده‌اند که موجب بازماندن آن‌ها از مسیر پیشرفت و تعالی شده است.
بانوی ورزشکار قزوینی افزود: به نظر من جامعه زنان باید نگاه خود را نسبت به مسائل وسیع‌تر کنند و اهداف والاتری را برای زندگی در نظر بگیرند زیرا بانوان نقش پررنگی را در ابعاد مختلف جامعه بخصوص تربیت نسل آینده دارند.
این ورزشکار در خصوص میزان فعالیتش در فضاهای مجازی، ابراز کرد: با توجه به اینکه هر روز باید بیشتر از ۶ ساعت تمرین کنم و سلامت جسمی و روحی لازمه یک ورزشکار است، سعی می‌کنم زمان زیادی را در این فضاها صرف نکنم.
برخورداری در ادامه تصریح کرد: اگر قرار باشد تمام وقتم را در فضای مجازی بگذرانم قطعا به کار و ورزشم لطمه می‌خورد.
وی با اشاره به اینکه در زمینه ورزش بیشتر خاطرت تلخ داشته‌ام تا شیرین، خاطرنشان کرد: شکست‌های زیادی را متحمل شدم تا اینکه با کسب تجربه و مهارت موفق به حضور در تیم ملی و کسب مقام‌های متعددی شدم.
بانوی ورزشکار قزوینی یادآور شد: هر بار که با شکست از مسابقه بازمی‌گشتم با خودم می‌گفتم دیگر ادامه نمی‌دهم اما از فردا تمریناتم را شروع می‌کردم.

جوانان در هر زمینه‌ای با اراده قدم بگذارند
برخورداری بیان کرد: هیچ غیرممکنی وجود ندارد، جوانان فکر نکنند محدودیتی برای انجام کارهایشان دارند چراکه در هر زمینه‌ای با اراده قدم بگذارند موفق خواهند شد.
این ورزشکار با اشاره به دشوار بودن روزه داری در تمرینات، تشریح کرد: با توجه به اینکه تیراندازی رشته‌ای تمرکزی و کاربردی از مغز است بنابراین قند خون باید همیشه بالا باشد اما با یاری خدا امسال تمام روزه‌هایم را گرفته‌ام.

به اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم
برخورداری اذعان داشت: بهتر است به اعتقادات یکدیگر احترام بگذاریم چون امروزه عده‌ای دیگران را به دلیل پایبندی به اعتقادات و انجام واجبات دینی مسخره می‌کنند.
بانوی ورزشکار قزوینی با اشاره به برنامه‌های آینده خود گفت: ثابت شدن در اردوهای تیم ملی و کسب مقام‌های آسیایی و جهانی از اهداف ورزشی‌ام است.
برخورداری در پایان ابراز کرد: موفقیت‌ها همیشه با سختی بدست می‌آید توصیه می‌کنم جوانان همیشه امیدوار باشند چراکه من در اوج نا امیدی توانستم رشد کنم و موفق باشم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان